کد خبر: ۷۹۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 03 November 2019


دکتر پورمحمدی نخستین تجربه زمامداری یک شخصیت کاملا علمی و بومی است . منش و روش های شخصی او ریشه در آداب و سنن قدیمی تبریزی ها دارد چه اینکه خود بخوبی می داند آنچه برای او باقی خواهد ماند نه اتاق 20 متری استاندار، بلکه چند قدم آن سوتر ، منزل شخصی اش با تمامی ارتباطات سیاسی و اجتماعی و عاطفی اش با مردم همین شهر خواهد بود. او به سختی تا اواخر شب در محل کارش کار می کند ، بازدیدهای میدانی او هرچند با رنگ و لعاب و هیجان کاذب پوپولیتسی همراه نیست اما ، نشان از شناخت او از اولویت های توسعه ای استان دارد. ابقای رحمتی بعنوان معاون فنی استاندار و استفاده از توان او نشان داد که علقه او توسعه آذربایجان است نه رقابت های سیاسی.


چه اینکه در اثر همین مدیریت آرام و آکادمیک است که امروز در کشور اگر تنها 1100 کیلومتر پروژه فعال راه سازی وجود دارد ، 450 کیلومتر آن در استان آذربایجان شرقی است . ویژگی پورمحمدی ، خود انتقادی منصفانه او قبل از دگر انتقادی است . او به خوبی می داند که چه فرصت هایی را دولت های قبل برای آذربایجان از دست داده اند . او معتقد است امروز باید قطب سوم خودرو سازی را می داشتیم امروز باید مسیرهای مواصلاتی استان به عنوان هاب ترانزیتی مهم منطقه تثبیت می شده است اما در همه این زمینه ها کم کاری شده است . استاد تمام دانشگاه تبریز، اینها را نه فقط برای نقد، بلکه برای ترویج گفتمان توسعه و مطالبه گری انتخاب نموده و در جلسات تخصصی استانداری بر روی آنها تاکید می کند.


نگاه علمی و صبورانه او بود که استفاده از ظرفیت مهم پزشکیان بعنوان نائب رئیس مجلس را برای توسعه استان بهمراه داشت ، چه اینکه فارغ از نقدهایم به رحمانی وزیر صمت ، در همین بستر توسعه ای است که با کمک رحمانی طرح های مهم مس ورزقان و طلای اندریان در دست بهره برداری و مطالعه است . نفیلین سیلیت در تراز توجهات رئیس جمهور قرار گرفته و در سفر دوم روحانی به تبریز (امر بی نظیری است که رئیس جمهور در کمتر از3 ماه، دوبار به یک شهر سفر کند) قرار است بعضی از واحدهای آن افتتاح شود.


اما او هم مانند مدیران قبلی استان، دو گرفتاری مهم دارد ، ابتدا ،گرفتار تنبلی بدنه بروکراتیکی که کاری جز ایجاد حاشیه های مصنوعی برای بقای در میزها ندارند. مدیرانی که چه بسا با مخالفان دولت همراه تر میشوند تا مبادا فردای روز هزینه ای از بابت حضورشان در دولت متحمل شوند. گرفتاری دوم او ضعف تیم رسانه ای اوست چراکه اقدامات ارزشمند مجموعه استان مغفول مانده است.


منصور رضازاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار