معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: در این دوره از نمایشگاه بیش از 3200 طرح ثبت نام شده اند که ۴۵۶ طرح از خارج از استان است و نشان می دهد این نمایشگاه به رویدادی ملی تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۹۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ 04 November 2019

 علی جهانگیری در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی بیان کرد: رینوتکس تنها یک نمایشگاه در بازه زمانی کوتاه و محدود نیست بلکه بخشی از تلاش هایی است که برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اکوسیستم فناوری در استان انجام می شود.

 

وی عنوان کرد: قبل از نمایشگاه بررسی های زیادی در رابطه با تولیدات و آثار ثبت نام شده صورت می گیرد و بعد از نمایشگاه نیز برای اجرایی شدن این طرح ها پیگیری های متعددی انجام می شود.

 

وی با اشاره به همزمانی افتتاح این نمایشگاه با روز 13 آبان، اذعان کرد: معتقدم برگزاری همین نمایشگاه و پرداختن به تولید داخلی و تلاش برای پیشرفت علمی و اقتصادی بهترین راه مقاومت و مبارزه با دشمنان است.

 

وی درخصوص برنامه های جنبی رینوتکس هفتم نیز گفت: همزمان با این نمایشگاه، ۳۰ رویداد فناورانه با قصد توانمندسازی فناوران و معرفی و بازاریابی طرح ها برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: ۱۷ بخش تخصصی نیز در این نمایشگاه پیش بینی شده است که فعالان هر بخش شبکه ای را شکل می دهند و مشتریان به راحتی می توانند به کالا یا طرح مد نظر خود دست یابند.

 

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳ زون تخصصی به این دوره از نمایشگاه اضافه شده است، گفت: یکی از نقاط برجسته این نمایشگاه، ۱۸ زون تخصصی و ۳۰ رویداد جنبی است که همه بخش های اجرایی و علمی استان را به نوعی درگیر کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود هر نمایشگاه نسبت به نمایشگاه قبلی خلاقیت بیشتری داشته باشد، گفت: قبل از برگزاری نمایشگاه، فناوری ها توسط سامانه ای به مشتری های بالقوه برای ایجاد توسعه در صنعت و اقتصاد معرفی می شود.

 

جهانگیری تاکید کرد: یکی دیگر از تفاوت های این نمایشگاه نیز اتاق های مشاوره برای قرارداد ها و تفاهم نامه ها برنامه ریزی شده است.

 

رئیس ستاد اجرایی رینوتکس هفتم بیان کرد: ما از سال ۹۴ به فکر این بودیم که در حوزه عرضه فناوری و ترمیم بخش علمی شاهد رشد باشیم که در بخش عرضه این اتفاق افتاده اما متاسفانه در بخش علمی هنوز شاهد ضعف هایی هستیم.

 

وی ادامه داد: ازسال ۹۷ به دلیل ممنوعیت ورود برخی کالاها سعی داشتیم بیشتر به بخش ساخت داخل توجه کنیم که وزارت صمت به معنای واقعی در این بخش فعال بوده است.

 

جهانگیری با بیان اینکه اثربخشی این نمایشگاه توسط جهاد دانشگاهی بررسی می شود، افزود: طبق بررسی ها سال گذشته ۱۴ درصد طرح ها منجر به کارآفرینی و ۸ درصد منجر به عقد قرارداد شد که رقم بسیار خوبی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار