استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت ارتباط بین مراکز علمی و بخش تولید، گفت: راه پیشرفت و تعالی از مسیر توسعه علمی و فناوری می گذرد.
کد خبر: ۷۹۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ 04 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در آئین گشایش هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس، با قدردانی از دست اندرکاران این نمایشگاه، اظهار داشت: رینوتکس یک فن بازار است که خلاء ارتباطی بین فناوران و پژوهشگران با مراکز تولیدی و صنعتی را پر کند.

 

وی با بیان اینکه گام های بسیار بزرگی برای توسعه علمی در کشور برداشته شده است، افزود: رتبه نخست تولید علم در دنیا و پیشرفت علمی در منطقه و سهم 1.6 درصدی از تولیدات علمی جهان برای کشورمان یک واقعیت است، اما در کنار آن واقعیت تلخی هم هست و آن اینکه از نظر تبدیل علم به فناوری و فناوری به ثروت جایگاه خوبی نداریم.

 

پورمحمدی با تاکید بر اینکه تلاش ها در این زمینه باید افزایش یابد، گفت: رویکرد جدید وزارت صمت در تقویت تولید داخلی و تامین نیازهای صنایع و بخش تولید توسط متخصصان و فناوران داخل ستودنی است.

 

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در این زمینه، گفت: مطمئنا با تقویت ارتباط بین مراکز علمی و بخش تولید در بستر این نمایشگاه، بخشی از اهداف تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت محقق خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :