یادداشت روز تابناک تبریز
حتی اگر به مناظره سه به یک فرهنگی نماینده تبریز و دو مجری سیاسی رادیو ورزش و مدیر آن رادیو ، از جنبه تبلیغاتی و سیاست بازی نگاه کنیم ،نحوه طرح سئوالات بازجوئی مانند دو مجری برنامه ، فرهنگی را برای پنجمین بار با اقبال رای دهندگان تبریزی مواجه خواهد نمود و او میتواند نخستین سناتور تبریز لقب گیرد.
کد خبر: ۷۹۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱ 06 November 2019
سناتور بازی را برد
  حتی اگر به مناظره سه به یک فرهنگی نماینده تبریز و دو مجری سیاسی رادیو ورزش و مدیر آن رادیو ، از جنبه تبلیغاتی و سیاست بازی نگاه کنیم ،نحوه طرح سئوالات بازجویی مانند دو مجری برنامه ، فرهنگی را برای پنجمین بار با اقبال رای دهندگان تبریزی مواجه خواهد نمود و او میتواند نخستین سناتور تبریز لقب گیرد.

فرهنگی چند معادله را در آن برنامه با یک صورت مساله بسیار ساده حل نمود. سادگی بحث های فرهنگی و البته تراز بالای مباحث او بود که هیجان مضاعفی به تبریز بخشید و این زوایه نگاه جدید تبریز را از مقام متهم حوادث روز جمعه به مقام شاکی رساند و خاطرنشان ساخت نباید اسیر دوقطبی سازی های کاذب سیاسیون شد . پذیرش اتهام تجزیه طلبی و .. سناریوی پان ایرانیست ها و شوونیست هایی است که به کمتر از تجزیه ایران راضی نیستند و اتفاقا ما مردم آذربایجان هستیم که ضامن حفظ اسنجام ملی ایرانیان در طول تاریخ بوده و خواهیم بود.


چه اینکه اگر مجری برنامه افتخارش این بوده که در کنار او ترقه ای منفجر شده است ، فرهنگی سوابق جبهه و شهادت برادرش را با کد های مخصوص خود به میان آورد تا اصطلاحا مجری ، بحث را به جایی با هوای مطبوع تری برای خود ببرد.


البته این فرهنگی است که میتواند با اتکال به جایگاه 16 ساله اردوگاهش ، برنامه رادیویی صدا وسیمای حکومتی را به درک پائین مسائل متهم کند اما از احراز صلاحیت خود باکی نداشته باشد. فرهنگی است که میداند چگونه آتشین سخن گوید و مجریان ناشی برنامه را به فراخنای بازی سیاست بکشاند و با بازی با کدهای سیاسی پای مدیر شبکه را به مناظره بازکند تا از فرهنگی بابت رفتار زشت آن دو مجری عذرخواهی کند.


سناتور ، با رندی تمام بدون اینکه وارد بازی با نتیجه از پیش معلوم آن دو مجری سیاست باز شود ، در بیرون از استادیوم تبریز ایستاد تا از تبعیض سخن بگوید. تبعیضی که بخش مهمی از نیروی سانتریقیوژ (گریز از مرکز) موجود در اقصی نقاط ایران مدیون آن است . چه بازتاب این نیرو خود را در ورزشگاه تبریز نمایان سازد چه خود را در سکوت مردم آذربایجان در اعتراضات عمومی دی ماه 88 و96.


فرهنگی سئوال و مساله را از زوایه دید مردم تبریز گشود و سئوال نمود چرا برافراشتن پرچم کشورهایی مانند اسپانیا و ژاپن و .. در آزادی تا کنون هیچ مجازاتی در پی نداشته است . چرا شعارهای لخت و عیان رضا شاه روحت شاد بدون هیچ تبعاتی برای تهران به فراموشی سپرده شده است. اصلا چرا دولت دو تیم در لیگ دارد ؟ چراهای زیادی که با نامعلوم ماندن پاسخ به آنها ، بالاجبار مناطقی از ایران برخلاف اهداف نظام به سمت بدبینی به مرکز سوق داده شده اند.
سئوالات فرهنگی از جنس همان سئوالات عدالت خواهانه ای است که حتی در خود تهران نیز قطب بندی شدیدی بوجود آورده است و اگر همان جا نیز این سوالت پاسخ داده نشود ، امنیت ملی کشور همچنان در مخاطره خواهد بود .

نویسنده:غلامرضا منصوری

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الياس
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
چوخ ساغ السونلار جناب سناتور، اينشاللا آذربايجانئن ديلينن و كولتورينن صيانت ايليه بيلسينبر و أساسي سياست مجليسده قئلسئنلار تا توركي ديلينده مدرسه آچئلا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار