رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود، گفت: ۱۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض و ۶ میلیون تومان هزینه اسکان موقت برای زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۹۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 10 November 2019
 

علیرضا تابش  در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به منظور بررسی و پیگیری آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب و روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان، اطمینان داد که هیچ خانواده آسیب‌دیده‌ای نباید نگران دریافت تسهیلات و بازسازی خانه خود باشد و بنیاد مسکن تمام واحدهای آسیب‌دیده را ارزیابی و برای آنها پرونده تشکیل خواهد داد.

 وی با بیان اینکه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود، اظهار داشت: ۱۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض و ۶ میلیون تومان هزینه اسکان موقت برای زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود.

تابش با اشاره به حجم بالای آسیب‌دیدگی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، گفت: در حال حاضر اسکان موقت اولویت اول بنیاد مسکن بوده و در مرحله بعدی با ارائه تسهیلات به بازسازی و تعمیر مسکن زلزله‌زدگان کمک می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آواربرداری در مناطق زلزله‌زده باید حساب‌شده و با دقت کافی انجام شود، افزود: با توجه به اینکه وسایل و مصالح مورد نیاز مردم در زیر آوار مانده است، آواربرداری باید توام با جداسازی آن‌ها انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأکید کرد: بنیاد مسکن تا پایان بازسازی در کنار مردم است و در این خصوص به همکاری و مشارکت مردم صبور منطقه نیاز داریم تا در کمترین زمان بتوانیم خانه‌های تخریب‌شده را بازسازی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار