اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، برای بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی وارد تبریز شد.
کد خبر: ۷۹۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 13 November 2019

به گزارش تابناک تبریز،جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دقایقی پیش به منظور بازدید از مناطق زلزله زده سراب  وارد فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز شد و مورد استقبال مسئولان استان آذربایجان‌شرقی قرار گرفت.

وی قرار است در  سفر چند ساعته خود از روستاهای زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در شهرستان سراب بازدید و در جلسه ستاد مدیریت بحران به منظور تسریع در رسیدگی به آسیب‌دیدگان از زلزله شرکت کند.

معاون اول رئیس جمهور با بالگرد به مناطق زلزله زده سفر می‌کند.

جهانگیری همچنین در ادامه این سفر به منظور بازدید و افتتاح از چند طرح و پروژه مهم به استان آذربایجان غربی سفر خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این سفر ضمن بازدید از تونل و طرح های اجرایی احیاء دریاچه ارومیه، دو بیمارستان در ارومیه و میاندوآب را افتتاح خواهد کرد.

افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه، بازدید از دریاچه ارومیه و برگزاری جلسه ستاد احیاء دریاچه ارومیه از دیگر برنامه های معاون اول رئیس جمهور در این سفر خواهد بود.

بر پایه همین گزارش؛ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر بامداد روز جمعه حوالی ترک در استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند که لرزش آن در ۶ استان احساس شد و بر اثر آن پنج نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و ۵۲۹ نفر راهی مراکز درمانی شدند.

شدت زمین لرزه‌ای که ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه در عمق ۸ کیلومتری زمین در ۱۹ کیلومتری شهر «ترک» شهرستان میانه روی داد، به اندازه‌ای بود که علاوه بر تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی، در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان و آذربایجان‌غربی نیز احساس شد. در این زمین لرزه ۵.۹ ریشتری، ۶ شهر و ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده‌اند.

در این زمین لرزه به 3 هزار واحد مسکونی تخریب یا آسیب وارد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار