مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: کاهش میزان رشد جمعیت در استان نگران کننده بوده و نیازمند برنامه‌ریزی جدی در این زمینه هستیم.
کد خبر: ۷۹۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 13 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، احد جودی روز چهارشنبه جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی عجب شیر افزود: با چنین روندی، جامعه رو به سالمندی و کاهش جمعیت جوان می رود و  که موجب خسارت به جامعه است.  

وی همکاری و برنامه ریزی جدی برای رفع و بهبود چالش های پیش روی کاهش جمعیت را خواستار شد و گفت: باید بسیاری از فرهنگ های غلط در این زمینه اصلاح و موانع اقتصادی در این زمینه رفع شود.

جودی جمعیت آذربایجان شرقی را ۴ میلیون و ۲۹ هزار و۹۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۹۹.۸ درصد ولادت و ۹۹.۵درصد فوت در استان در وقت قانونی ثبت شده و در ۷ ماه سالجاری تنها ۵۷ مورد ولادت و ۶۲ مورد فوت خارج از مهلت قانونی ثبت شده است.

وی گفت: در ۷ماه گذشته امسال ۳۲ هزار و ۱۵۶ تولد در استان ثبت شده و در مقابل ۱۲ هزار و ۹۹۳ نفر فوت شده اند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی نسبت ازدواج به طلاق در آذربایجان شرقی را ۳.۱ اعلام کرد و افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۴۳۴ ازدواج و ۵ هزار و ۳۳۷ طلاق در استان ثبت شده است.

جودی با بیان عملکرد ۱۰۰درصدی ثبت وقایع حیاتی ولادت و فوت در مهلت قانونی به ثبت یکسال  در عجب شیر گفت: در ۷ ماه گذشته امسال یک هزار و ۱۷۱ نفر در شهرستان متولدو ۳۴۹ فوت شده اند.
وی نسبت ازدواج به طلاق در این شهرستان را ۵.۸ اعلام کرد و افزود: در این مدت ۳۰۳ ازدواج و ۵۲ طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش آمار ثبت واقعه ولادت در عجب شیر اشاره کرد و گفت: ارائه ندادن خدمات بیمارستانی در عجب شیر و مراجعه مردم شهرستان به شهرهای همجوار و مرکز استان آمار ثبتی شهرستان را کاهش داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار