استاندار آذربایجان شرقی با تایید پیشنهاد شهردار تبریز در خصوص تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تملک محله چوخورلار، از پیگیری آن خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 13 November 2019

شهردار تبریز در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: به منظور بازآفرینی و احیای بافت فرسوده شهر تبریز اقدامات مهمی انجام شده که تملک محله چوخورلار یکی از این اقدامات است.

ایرج شهین باهر گفت: در خصوص تملک محله چوخورلار، شهرداری با اعتبارات خود حدود ۴۰ درصد این محله را تملک کرده است.

او افزود: برای ادامه تملک و تکمیل آن شهرداری به تنهایی نمی تواند اقدام کند و ضروری است دستگاه های دیگر به شهرداری کمک کنند. شهرداری برای اتمام تملک چوخورلار به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. ما درخواست داریم این اعتبار به صورت موقت در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

شهردار تبریز تاکید کرد: این محله حدود ۲.۵ هکتار وسعت دارد و احیای آن برابر با احیای تمام بافت فرسوده در ۴۰ سال گذشته است.

ایرج شهین باهر گفت: اگر این ۲۰۰ میلیارد تومان سریعا در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا پایان سال می توانیم این مبلغ را به دولت برگردانیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با قبول پیشنهاد شهردار تبریز گفت: در جلسه ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی در تبریز تشکیل می شود، پیگیر تحقق آن خواهم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار