استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در آئین آغاز عملیات اجرایی سه پروژه مهم شهرداری تبریز، با بیان اینکه تبریز، قطب تجاری، اقتصادی، علمی و گردشگری منطقه است، اظهار داشت: با وجود کاستی‌هایی که وجود دارد، اقدامات بسیار خوبی هم در استان انجام شده و برای احیای تاریخ پرافتخار آذربایجان و رسیدن به آینده‌ای بهتر، همه باید دست به دست هم دهیم.
کد خبر: ۷۹۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 14 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی، پیشرفت‌های ایران اسلامی را مدیون خون پاک شهدای انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: به برکت امنیت و‌ اقتدار کشور، تلاش برای پیشرفت هرچه بیشتر در بخش‌های مختلف ادامه‌ دارد.


وی افزود: ما در روز ۱۳ آبان امسال، شعار مرگ بر آمریکا را با برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری به صورت عملی نشان دادیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقتدار امروز ایران، مدیون آذربایجان است، افزود: سابقه درخشان تبریز در طول تاریخ موجب شد که در حمله مغول‌ها به این شهر، به جای سوزاندن کتاب‌ها، مجموعه‌هایی مثل ربع رشیدی و شنب غازان ساخته شود و پس از آن نیز آذربایجان همواره مبدأ تحولات بسیار بزرگی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم تبریز و آذربایجان به‌رغم کاستی‌هایی که دارند، به عنوان قطب تجاری، اقتصادی، علمی و گردشگری در منطقه مطرح هستند و اقدامات بسیار خوبی بویژه در حوزه مدیریت شهری اتفاق انجام شده است.

پورمحمدی افزود: البته در موضوعاتی مانند سامان‌دهی حاشیه‌نشینی، ترافیک و آلودگی هوا مشکلاتی داریم که باید برای حل آنها تلاش شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر تقویت بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: مجموعه‌های بزرگی مانند انبوه‌سازان مسکن از جمله موفق ترین فعالان بخش خصوصی بوده‌اند که جامعه ما به چنین مجموعه‌های قدرتمندی در بخش‌های مختلف نیاز دارد.

وی با قدردانی از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به دلیل مشارکت در اجرای پروژه‌های شاخص شهرداری تبریز، گفت: خوشبختانه مدیریت ارشد استان و شهری تبریز، تعامل بسیار خوبی با قرارگاه دارد و امیدواریم نتیجه این امر به نفع مردم تبریز باشد.

پورمحمدی از امضای قرارداد پروژه تولید آلومینا از نفلین‌سینیت سراب در دو هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این کارخانه، بخش عمده‌ای از نیاز وارداتی کشور به آلومینا و استفاده از این محصول در صنایع دفاعی، نظامی و بهداشتی مرتفع خواهد شد و علاوه بر آن، برای بیش از  40 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به اقدامات انجام شده برای کمک‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده استان اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته وحدت، در این حادثه نیز وحدت و همدلی همه دستگاه‌ها و نیروهای امدادی و مردمی نمود عینی پیدا کرد.

وی افزود: حضور به‌موقع نیروهای امدادی در محل حادثه، باعث شد که حتی یک نفر هم در زیر آوار جان خود را از دست ندهد و با عنایت الهی، تلفات این حادثه در مقایسه با شدت آن بسیار کم بود.

پورمحمدی بر ضرورت مقاوم سازی خانه‌های روستایی تاکید کرد و گفت: در روستای ورنکش که کانون زلزله بود، هیچ خانه مقاوم‌سازی‌شده‌ای آسیب ندید، ولی خانه‌های کاه‌گلی، به شدت تخریب شدند.

وی تأکید کرد: این اطمینان را به مردم عزیز در مناطق زلزله‌زده می دهیم که تا آخرین روز بازسازی در کنارشان خواهیم بود و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات آنها فروگذار نمی‌کنیم.

در این مراسم، عملیات اجرایی سه پروژه پارک بزرگ تبریز، اتوبان ولایت و توسعه مرکز دفن پسماند که پیش‌تر قرارداد اجرای آنها به امضای شهردار تبریز و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) رسیده بود، به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان آغاز شد.

پارک بزرگ تبریز با ۶۰۰ هکتار وسعت در شمال غرب تبریز واقع شده و در دو فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن کاربری‌های تفریحی و ورزشی و فاز دوم شامل مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری است. اعتبار اختصاص یافته برای تکمیل این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند شامل احداث سلول‌های شش‌گانه و تصفیه‌خانه مرکزی شیرابه است که به عنوان بزرگترین پروژه زیست‌محیطی شهرداری تبریز به شمار می‌رود.

همچنین فاز دوم اتوبان ولایت که از آن به عنوان ورودی جدید تبریز و اتصال‌دهنده شرق به غرب تبریز یاد می‌شود، به طول ۷ کیلومتر و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار