امام جمعه تبریز گفت: مکارم اخلاق و صفات عالیه انسانی پیامبر، خود یک معجزه بود و این موضوع در فتح مکه متجلی شد.
کد خبر: ۷۹۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 14 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در جلسه مکارم و معنویت مدیران دستگاه های اجرایی استان با تشریح ابعاد مختلف بعثت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم گفت: جاذبه اخلاقی پیامبر که دشمنان را در برابر اسلام به زانوی تسلیم نشاند و دوستان مجذوب پیامبر کرد از عوامل ظاهری پیروزی حضرت رسول در امر بعثت بود.

وی ادامه داد: پیامبر مجادله در سخن، پر گویی و دخالت در اموری که به ایشان مربوط نبود، دوری کرده بود و همچنین در مورد مردم هم از سه موضوع اجتناب میکرد، کسی را مزمت و سرزنش نمیکرد و لغزش ها و عیوب پنهانی مردم را جستجو نمیکرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته کتاب گفت: نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح انسان ها هستند.

امام جمعه تبریز افزود: به گفته صاحب نظران دو چیز باید در کشور رایگان باشد یکی کتاب که قوام و سلامت روان مردم را تامین میکند و دیگری نان است که سلامت جسم انسان را تامین میکند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تاکید کرد: باید در موضوع تهیه کاغذ ارزان و چاپ و نشر کم هزینه دستگاه های ذی ربط اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه تبریز در ابتدای جلسه مکارم مدیران با اشاره به مناسبت های تقویمی هفته گفت: ۲۶ آبان سالروز آزاد سازی سوسنگرد است که نقش لشکر همیشه قهرمان ۳۱ عاشورا، آیت الله شهید مدنی و رهبر معظم انقلاب، بی همتا و ممتاز بود.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام راحل در خصوص آزادسازی آبادان و سوسنگرد گفت: حضرت امام در دو مقطع از کلمه باید استفاده کرده اند که با نقش آفرینی، رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام این دو شهر آزاد شد تا کلید فتح خوزستان به دست رژیم بعث نیافتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار