احمد امیرآبادی فراهانی صبح امروز در رویداد بزرگ صنعت ساختمان که در تالار شهر قم برگزار شد، عنوان کرد: باید نظارت بر احداث ساختمان توسط مهندسین ناظر به دقت انجام شود و همچنین این افراد ارتباط مناسبی با مردم داشته باشند تا پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع نشود و شاهد کاهش تخلفات باشیم.

وی با انتقاد از شیوه ثبت‌نام طرح ملی اقدام مسکن و بیان اینکه نحوه نام‌نویسی به هیچ‌عنوان مطلوب نبوده است، گفت: این عقلانی نیست که هرکس اینترنت پرسرعت‌تری داشته باشد یا زرنگ‌تر باشد، بتواند در طرح ملی اقدام مسکن ثبت‌نام کند و مابقی افراد بازبمانند؛ اینکه در عرض یک ساعت بیش از ۴هزار نفر در استان قم در طرح ثبت‌نام کردند، نشان از نیازی است که به مسکن در استان وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شکل بهتر ثبت‌نام این بود که فرصت یک هفته‌ای داده می‌شد تا مردم بتوانند در طرح ثبت‌نام کنند که هم میزان نیاز به مسکن در کشور مشخص شود و سپس به قید قرعه افراد انتخاب شوند تا بدین شکل عدالت کاملا اجرایی شود.

امیرآبادی تصریح کرد: مسکن مهر طرح بسیار خوبی بود که بسیاری از نیازمندان و افراد کم درآمد را صاحب‌خانه کرد ولی مشکلاتی در اجرا داشت که باید در طرح اقدام ملی مسکن این مشکلات مرتفع شود و افراد نیازمند صاحب‌خانه شوند؛ در تمام مناطق ابتدا محله تشکیل می‌شود و سپس امکانات ارائه می‌شود و در منطقه پردیسان قم نیز این موضوع وجود داشت و امیدواریم با اجرای طرح اقدام مسکن مشکلات رفع شود.

وی ادامه داد: صنعت ساختمان موجب رونق تولید و اشتغال در تمام بخش‌ها می‌شود و بسیاری از اشتغال‌ها را فعال می‌کند و از همین جهت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و نیاز است در جلسات رونق تولید، صنعت ساختمان نماینده داشته باشد تا به مشکلات این بخش رسیدگی شود.