امین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر شامل گیلان، مازندران و گلستان بارش به صورت برف و باران تداوم خواهد داشت. همچنین در استان‌های اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در دامنه‌های جنوبی شامل استان‌های البرز، قزوین، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران آغاز می‌شود.نقشینه گفت: توده هوای سرد، دمای هوا را در نیمه شمالی کشور ۵ تا ۱۰ درجه کاهش داد و باعث احساس سرما در این مناطق شد.

وی درباره تهران افزود: در تهران بیشنیه دما ۶ درجه در مهرآباد و در شمیرانات ۵ درجه است. همچنین بارش برف و باران در تهران از امروز آغاز می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سردترین مرکز استان همدان ۷ درجه زیر صفر و کرمان و شهر کرد ۶ درجه زیر صفر هستند. همچنین گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس و اهواز با دمای ۲۸ درجه هستند.

خلیج فارس تا روز سه شنبه و دریای خزر تا دوشنبه، مواج و متلاطم خواهد بود

وی افزود: استقرار سامانه بارشی برای مناطق جنوبی، غربی و مرکزی بارش باران و برف و وزش باد نیز پیش بینی می‌شود؛ بنابراین در مناطق جنوبی کشور در استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و غرب هرمزگان امروز شنبه رگبار رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

نقشینه اظهار کرد: دریای خزر در سواحل غربی تا دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود. همچنین خلیج فارس در نواحی غرب و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

یکشنبه، بیشترین بارش در جنوب غرب و زاگرس مرکزی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا سواحل دریای خزر و مناطق غرب و مرکزی وزش باد و تداوم بارش برف و باران خواهد داشت. جنوب غرب کشور استان‌های خوزستان بوشهر فارس نواحی غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران و گاهی وزش باد شدید و رعد وبرق پیش بینی می‌کنیم.

نقشینه ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان پیش بینی می‌شود.

دوشنبه، بیشترین بارش در جنوب غرب و جنوب کشور

وی درباره روز دوشنبه افزود: علاوه بر استان‌هایی که در روز یکشنبه بارش داشتند، بخش‌های گسترده تری از غرب و مرکز کشور را فرا گرفته و به شمال غرب نیز کشیده می‌شود. شدت بارش در بخش‌هایی از گیلان، بوشهر، غرب و مرکز خلیج فارس چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و جنوب اصفهان ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه، آغاز بارش در نوار شرقی کشور

نقشینه گفت: روز سه شنبه بارش در نوار غربی خاتمه پیدا می‌کند. اما بارش‌ها در سواحل دریای خزر، البرز و مناطقی از جنوب کشور و نوار شرقی در روز چهارشنبه کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در روز چهارشنبه برای شرق کشور بارش پیش بینی می‌شود.