ایرنا نوشت: با وجود اجرای سهمیه‌بندی بنزین اما همچنان افرادی هستند که کارت سوخت شخصی ندارند و یا رمز آن را فراموش کرده‌اند. حال سوال اصلی این است که این افراد چه کاری باید انجام دهند.
کد خبر: ۷۹۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 16 November 2019

با وجود آنکه از مرداد ماه امسال استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی شده بود اما همچنان افراد زیادی هستند که یا کارت سوخت ندارند و یا رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند.

این در حالی است که پیش از این شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران بارها تاکید کرده بود که افراد حداقل یکبار از کارت سوخت خود استفاده کنند تا مشکلاتی از این دست، پیش از اجرای سهمیه‌بندی و واقعی‌شدن قیمت بنزین رفع شود.

اما در عمل تنها ۱۵ درصد از مردم از کارت سوخت شخصی خود تا پیش از اجرای سهمیه‌بندی استفاده کردند و این امر باعث شد تا با اعلام تغییر قیمت بنزین، غافلگیر شوند زیرا یا کارتی نداشتند و یا رمز آن را نمی‌دانستند و مجبور شدند برای سوخت‌گیری از کارت جایگاه‌داران و قیمت آزاد سه هزار تومانی استفاده کنند.

در شرایط فعلی، ‌بیش از ۹۰۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله پست باقی مانده که افراد باید برای دریافت آن اقدام کنند. از همین رو بود که باجه‌های پست روز جمعه ۲۴ آبان ماه نیز باز بودند تا سریع‌تر کارت سوخت افراد را به دستشان برسانند.

همچنین تاکنون ۴۸ میلیون کارت سوخت در کشور صادر شده و این در حالی است که در مجموع ۲۴ میلیون خودرو و موتور سیکلت در کشور تردد می‌کنند.

با وجود آنکه دو برابر وسیله نقیله کشور کارت سوخت صادر شده اما همچنان هستند افرادی که کارت سوخت ندارند. این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت EPOLICE.ir از وضعیت و مکان کارت سوخت خود مطلع شوند و افرادی نیز که برای صدور المثنی کارت سوخت اقدام کرده‌اند باید به پست مراجعه کنند.

«فاطمه کاهی» سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این مورد گفت: افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند، نگران سهمیه آبان ماه بنزین خود نباشند زیرا سهمیه بنزین برای تمام وسایل نقلیه، در نظر گرفته شده و محفوظ است.

وی با بیان اینکه همچنان می‌توان با مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ برای درخواست کارت سوخت المثنی اقدام کرد، ‌افزود: افراد می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی خودشان و خودرو به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کرده و با پرداخت ۱۰ هزار تومان برای صدور کارت سوخت اقدام کنند.

کاهی فرآیند زمان درخواست تا صدور کارت را بین ۱۰ تا ۲۰ روز عنوان کرد و ادامه داد: این کارت‌ها نیز سهمیه بنزین آبان ماه را دریافت خواهند کرد.

وی در مورد افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند، گفت:‌ تا پایان آذر ماه، به صورت پیش فرض، چهار شماره آخر کد ملی فردی که نامش بر روی کارت سوخت درج شده، ‌به عنوان رمز کارت سوخت در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مورد افرادی که چند دست خودرو را خریداری کرده و دسترسی به فردی که کارت سوخت به نام آن صادر شده ندارند نیز گفت: سند ماشین در اختیار افراد است که در آن نام خریدار اول و کد ملی آن موجود است. با این حال اگر این امکان وجود نداشت، ‌افراد می‌توانند با مدارک شناسایی به نواحی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مراجعه کرده و اقدام به حذف رمز کارت کنند.

وی تاکید کرد:‌ پس از حذف کارت، ‌در اولین مراجعه به پمپ بنزین‌ها، ‌می‌توان رمز جدید را برای کارت سوخت تعریف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار