ایرنا؛ معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به جابه‌جایی توده‌ هوا و کشیده شدن آن به سمت مرکز کشور گفت: هفته ای بدون برف در استان خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۹۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 16 November 2019

محمد اشجعی اظهار کرد: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، با نفوذ توده هوای سرد، از امروز دمای هوا در آذربایجان شرقی کاهش یافته است که تا روز سه شنبه ادامه دارد.وی ادامه داد: از فردا بارش های بسیار خفیف و پراکنده در نیمه شرقی استان پیش بینی می شود که تا روز سه شنبه ادامه می یابد و از روز چهارشنبه دمای هوا به طور موقت گرم می شود و از روز پنجشنبه مجددا دمای هوا کاهش یافته و به تدریج بارش های پراکنده برف نیمه شرقی به ویژه منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد.

اشجعی گفت: هم اکنون جلفا با ۱۱درجه و هریس با منفی یک درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر است.

هفته گذشته هواشناسی استان از احتمال بارش برف و باران در استان آذربایجان شرقی به ویژه مناطق زلزله زده استان خبر داده بود .

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار