معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ساخت و توسعه شبکه ریلی کشور گفت: خط آهن میانه - تبریز با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۹ و یا اوایل ۱۴۰۰ به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد. خیرالله خادمی روز چهارشنبه
کد خبر: ۸۰۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 27 November 2019
 

در مراسم افتتاح راه‌آهن بستان آباد -میانه با حضور رییس جمهوری کل مسیر ریلی کشور را ۱۰ هزار و ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: با افتتاح پنج مسیر استان های آذربایجان شرقی، غربی، گیلان، همدان و کرمانشاه ۸۴۰ کیلومتر به طول خطوط ریلی کشور افزوده می شود.

 وی افزود: هم اکنون مسیر مستقیم ریلی کشور به ۱۱ هزار کیلومتر افزایش یافته است که با احتساب خطوط فرعی طول مسیر راه آهن کشور به ۱۴ هزار کیلومتر می رسد.

خادمی با اشاره به اینکه این مسیر اولین مسیر دو خطه کشور است، افزود: تمام ابنیه ها و پل ها نیز دوخطه است و با اجرای این مسیر ۱۱۴ کیلومتر از مسیر تبریز به تهران  و نیز پنج و نیم ساعت از زمان سفر کوتاه تر می شود.

وی اعتبار هزینه شده برای خط آهن بستان آباد - میانه را تا کنون بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: ارزش به روز این طرح ۵ هزار میلیارد تومان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار