رئیس انجمن قطعه سازان کشور همچنین از راه اندازی خط تولید موتورهای 475 دیزلی در استان در آینده خبر داد و گفت: این خط می تواند سالانه 30 هزار موتور دیزلی تولید کند.
کد خبر: ۸۰۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 28 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، "رضا پاشایی" صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، با بیان اینکه زمانی تبریز به عنوان قلب تپنده و قطب صنعتی کشور بود، از وضعیت حاکم بر صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران به شدت انتقاد کرد و گفت: عملکرد ضعیف مسئولین منطقه ای و کشوری سبب شده تا صنایع مادر استان ما دچار مشکل شوند.

فعالیت 130 واحد قطعه سازی در تبریز/ راه اندازی خط تولید موتورهای 475 دیزلی درآذربایجان شرقی/حتی یک پیچ  خودرو سمند را از قطعه سازان آذربایجانی نمی خرند!
 پاشایی با انتقاد از وضعیت حاکم بر مدیریت خودروسازی درایران افزود: با وجودی که سالهاست خودرو سمند در کشور تولید می شود اما حتی یک پیچ این خودرو را از قطعه سازان آذربایجانی نمی خرند!

وی با طرح این سوال که چرا بعد از 12 سال، قطعات ایمنی و فوق ایمنی در استان ما تولید نمی شود اما در مشهد تولید می شود گفت: تولید قطعات خودرو گاهی به دست مافیا افتاده و به جای توجه داشتن به منافع ملی، بیشتر به منافع فردی و گروهی پرداخته اند.

وی خواستار ورود دولت برای بسترسازی ورود تکنولوژی به کشور شد و افزود: بخش خصوصی توان واردات تکنولوژی به کشور را ندارد و باید با ورود تکنولوژی توسط دولت، درب ‌های تولید باز شود.

رئیس اتحادیه قطعه سازان داخلی همچنین از راه اندازی خط تولید موتورهای 475 دیزلی در استان در آینده خبر داد و گفت: این خط می تواند سالانه 30 هزار موتور دیزلی تولید کند.

وی همچنین با انتقاد از واردات قطعات نامرغوب خودرو از چین گفت: سیستم های نظارتی واداره کل استاندارد باید در مورد ورود قطعات نامرغوب و غیراستاندارد  ورود پیدا کنند.

رضا پاشایی در ادامه در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران در مورد ارائه آماری شفاف و دقیق از تعداد واحدهای مشغول به قطعه سازی در ایران و آذربایجان شرقی و ظرفیت اشتغالزایی آنها گفت: آمار دقیقی در این رابطه نمی توان ارائه کرد اما بر اساس آخرین برآوردها و اطلاعات، بیش از ۳۰۰ واحد در حوزه خودروسازی و قطعه سازی در استان ما فعال هستند. اما برخی از آنها هم در اثر تحریم های اقتصادی آسیب دیده اند. بر اساس یک آمار دیگر، از ۲۰۰ واحد ثبت شده تولید قطعات در شهر تبریز، ۱۳۰ واحد فعال هستند.

رئیس انجمن نیرو محرکه همگن و قطعات خودرو کشور با اشاره به اینکه باید در صنعت خودروسازی آینده نگر بوده و از هم اکنون به فکر راه اندازی خط تولید خودروهای هیبریدی و برقی باشیم گفت: دنیا به خودروهای هیبریدی و برقی روی آورده و لازم است با آینده ‌نگری به سمت این خودروها برویم. معتقدم باید بتوانیم تکنولوژی این صنعت را در تبریز پیاده کرده و به عنوان قطب این خودروها مطرح شویم.

وی در خاتمه افزود: باید در همه زمینه ها به اصل همفکری و همکاری توجه ویژه ای داشته و حرکت تیمی را در سرلوحه کارهای خود قرار دهیم. بی شک آینده صنعت خودروسازی ایران بسیار روشن خواهد بود.

برچسب ها: رضا پاشایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :