امام جمعه تبریز گفت: جمعیت به پیری می‌رود و ایران اسلامی که مهد اهل بیت می‌باشد در آینده با فاجعه کاهش جمعیت جوان و با نشاط مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 29 November 2019
حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته بسیج و جریانات اخیر کشور اشاره  و اظهار کرد: ایشان در این دیدار از مردم تشکر کردند و از زحمات مردم تبریز هم تشکر ویژه کردند. 

وی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبری اتفافات انجام گرفته در کشور در پی یک توطئه بزرگ با هزینه هنگفت استکبار جهانی انجام گرفته است، گفت: ملت بزرگ ایران در حماسه بزرگ راهپیمایی محکومیت آشوبگران حضور داشته و این توطئه را نابود کردند.  

آل هاشم با بیان اینکه بسیج ابتکار بی‌نظیر امام برای مقابله با تهدیدات و تبدیل آن به فرصت است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بسیج را نیروی مقاومت بسیج مستصعفین برشمرد و  آن را نماد تفکر جهادی دانستند. 

امام جمعه تبریز تاکید کرد:رهبر معظم انقلاب در تعظیم و تکریم ملت بزرگ ایران با سپاسگزاری از ملت بزرگ ایران و تکریم قلبی به مناسبت حرکت باشکوه مردم فرمودند، مردم بار دیگر ثابت کردند با عظمت و قدرتمند هستند و اگر چه نیروی انتظامی و بسیج و سپاه آمدند و وظیفه سخت خود را در میدان انجام دادند ولی کاری که ملت در این هفته از زنجان و تبریز و همه شهر و روستاها انجام دادند که در نهایت تهران با آن شکوه انجام داد، بسیار والا بود و شکر این حقیر قیمتی ندارد و خدای متعال شاکر این حرکت عظیم ملت است. 

وی اذعان داشت: ما از شکرگزاری و تشکر معظم‌له قدردانی کرده و شهد شیرین رضایت ولی امر مسلمین بر شما مردم قهرمان تبریز و آذربایجان مبارک باد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: ای رهبر عزیز امروز مردم آذربایجان و قهرمان تبریز بار دیگر اعلام می‌کند که " آذربایجان جانباز انقلابدان آیریلماز"، "آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی".

وی گفت: آفرین بر شما مردم قهرمان تبریز که با حضور مردم عزیز وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب و امام اعلام کردید.  

آل‌هاشم تصریح کرد: رهبری در دیدار با بسیج  ماموریت‌های بسیج را متذکر شدند که امیدواریم مسولان در رابطه با ماموریت ۷ گانه مورد تاکید ایشان تلاش کرده و با مساجد ارتباط مستمر برقرار کنند و هر خدمتی که بسیج انجام می‌دهد را به اطلاع مردم برسانند. 

وی یادآور شد: بنده از این هفته به بعد در کنار تذکر انتخاباتی یک تدکر هم در رابطه با گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب خواهم داشت.  

امام جمعه تبریز ابراز کرد: رسانه‌‌ها به ویژه رسانه‌‌های نوین، مهم‌ترین ابزار گفتمان‌سازی هستند که باید به کارهای رسانه‌ای و هنری توجه جدی کنند زیرا رسانه‌ها می‌توانند در اجرا و تحقق بخشیدن بیانیه گام دوم نقش فراوانی داشته باشند. 

وی در ادامه با تاکید بر کیاست رهبر فرزانه انقلاب در جلوگیری از یک مسیر فاجعه‌بار در رابطه با شاخص‌های رشد جمعیت کشور توضیح داد: از سال ۹۱ رهبری در یک هشدار مهم سیاست‌های جمعیتی را اشتباه خوانده و دغدعه افزایش جوان کشور و فرزند‌آوری را مطرح کردند و آن را جزو مطالبات خود فرمودند ولی در سال‌های اخیر به ویژه در سال ۹۵ به بعد، برخی عناصر مشکوک و نفوذی به نام پژوهشگر و محقق با دستکاری در آمار تلاش کردند تا حرکت کشور را در رشد جمعیت رو به جلو نشان دهند تا به تبع آن مسوولان در غفلت فراگیر و مردم با اعتماد فریب بخورند. 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: این درحالی است که جمعیت به پیری می‌رود و ایران اسلامی که مهد اهل بیت می‌باشد با فاجعه کاهش حمعیت جوان و با نشاط مواجه شود و آن هم در زمانی که کار از کار گذشته است.  

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با پیگیری و رصد هوشمندانه این اقدامات فاجعه‌بار را پیگیری کرده و به این تحرکات مشکوک در قالب پژوهش و تحقیق ارائه شده، تردید کردند و از مسوولان خواستند تا این موضوع را بازنگری کنند. 

ترفند شوم عناصر نفوذی بر ملا شده است 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: البته  نامه دکتر نمکی وزیر بهداشت بر صحت پیش‌بینی رهبر تاکید داشته و اکنون که ترفند شوم عناصر نفوذی بر ملا شده است، دولت و سایر دستگاه‌ها باید با بازنگری و تصحیح قوانین و ارائه ساز و کار لازم برای بهبود شاخص‌های رشد جمعیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه اقتدار اسلامی تلاش مضاعفی داشته باشند. 

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس در ۱۰ آذرماه گفت: طبق فرمایش امام خمینی باید سعی کنیم تا نماینده‌ای در سطح آیت‌الله مدرس به مجلس بفرستیم و بنابه بر فرمایش امام رحمت‌الله اگرچه این کار سخت است که چنین فردی پیدا شود ولی معرفی این شخصیت بزرگ به عنوان نمایندگی حکایت از اهمیت نمایندگی مردم دارد. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ویژگی‌ها آیت‌الله مدرس مبنی بر شناخت نفوذی‌های دشمن، دین‌شناسی، ساده‌زیستی، شهادت‌طلبی، وارستگی و مردم‌داری، عدم تغییر روحیه و زندگی قبل و بعد از نمایندگی، گفت: ای مردم چنین افرادی را شناسایی کرده و به مجلس بفرستید. 

وی گفت: افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد تا میانه با حضور رئیس جمهور در هفته‌ای که گذشت را داشتیم که هر چند دیرهنگام انجام گرفت ولی جای تشکر دارد که از طریق پیگیری‌ها به بستان‌آباد رسید و طبق وعده ریاست جمهوری تا پایان دولت به تبریز خواهد رسید.

آ‌ل‌هاشم با اشاره بر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذرماه است، گفت: روز نیروی دریایی یادآور بزرگ عملیات مروارید می‌باشد که توسط نیروی مقتدر نیروی دریایی در اوایل جنگ اتفاق افتاد به طوریکه ۷ آذرماه ۵۹، جان برکفان نیروی دریایی با تسخیر و انهدام سکوهای البکر طومار نیروی دریایی عراق را درهم پیچیدند. 

امام جمعه تبریز افزود: بعثی‌ها بعد از عملیات مروارید نتوانستند نیروی دریایی خود را ساماندهی کنند؛ به حق نیروی دریایی یک نیروی دریایی یک نیروی راهبردی، نیروی بین‌المللی می‌باشد و از نظر دیپلماسی حرفی برای گفتن در دریا دارد. 

وی توضیح داد: اسکورت کشتی‌های تجاری تا خلیج عدن، ساخت زیردریایی، ناو جنگی در سایه مدیریت و هدایت و فرماندهی کل قوا و نابودی دزدان دریایی از جمله اقدامات چشمگیر آنهاست. 

نماینده‌ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: بنده دوسال در نیروی دریایی بوده و از نزدیک شاهد فعالیت شبانه‌روزی و زحمت آنها هستم. 

امام جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی بیان کرد: اگر راهتان به تهران خورد حتما به  زیارت حرم حضرت عبدالعظیم بروید زیرا صواب زیارت امام حسین(ره) است.  

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز ولادت حضرت   ولادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام و حضرت عبدالعظیم حسنی یادآور شد و با توصیه به زیارت خاندان پیامبر اعظم گفت: جهاد با طاغوت تا شهادت، سابقه مبارزاتی حضرت عبدالعظیم حسنی، شخصیت علمی و جهادی و ارتباط نزدیک با اهل بیت علیهم السلام باعث شده بود تا ایشان مورد تعقیب حکومت قرار گیرد اما وی لحظه‌ای از امر تبلیغ و هدایت شیعیان دست بردار نبود که در این راه به فیض شهادت نیز نائل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار