علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس درخصوص اخبار متناقض منتشر شده درباره آمار افراد فوت شده به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا توضیح داد: از ابتدای آغاز موج شیوع آنفلوآنزا تاکنون ۵۶ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیسی افزود: طی یک هفته اخیر یعنی از دوم تا هشتم آذر ماه ۲۷۳ نفر به دلیل آنفلوآنزا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و متاسفانه ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۳۷ نفر نیز پیش از این تاریخ فوت شده بودند.

وی با بیان اینکه تمام افراد فوت شده دارای بیماری زمینه‌ای یا مسن بوده‌اند گفت: ابتلا به هرگونه بیماری ریوی و تنفسی به معنای ابتلا به آنفلوآنزا نیست و تشخیص این بیماری نیازمند انجام آزمایش‌های تشخیصی است.

رئیسی تصریح کرد: همانطور که قبلا از سوی وزارت بهداشت اعلام شده نیازی نیست تمام افراد جامعه اقدام به تزریق واکسن کنند و استفاده از واکسن تنها برای افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری ریوی و زنان باردار توصیه می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: آمار تایید شده و آخرین وضعیت مبتلایان به این بیماری به صورت هفتگی از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و هموطنان به برخی آمارهای غلط منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.