مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: نماینده سازمان ملل، امروز از مناطق زلزله زده استان بازدید کرده و یکهزار عدد بخاری اهدایی این سازمان را بین زلزله زدگان آذربایجان شرقی توزیع می‌کند.
کد خبر: ۸۰۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 02 December 2019

محمدباقر هنربر در تشریح این خبر اظهار کرد: سازمان ملل، یکهزار عدد بخاری که قابلیت استفاده به عنوان اجاق گاز را نیز دارند، برای توزیع بین زلزله زدگان شهرستان‌های میانه و سراب در اختیار ما قرار داده است که امروز با حضور نماینده این سازمان در بین مردم توزیع می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی بیان کرد: تا روز گذشته، 1165 نفر در میانه و 700 نفر در سراب، وام 10 میلیون تومانی اسکان موقت دریافت کرده‌اند و  105 اتاقک 4*3 در میانه و 138 اتاقک در سراب نیز در بین مردم توزیع شده است.

وی متذکر شد: به 175 نفر در مناطق زلزله زده میانه و 46 نفر در سراب، کانکس اختصاص داده شده است.

هنربر با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای اسکان دائم زلزله زدگان، گفت: 637 واحد مسکونی در میانه و 402 واحد مسکونی نیز در سراب آوار برداری شده‌ و عملیات پی ریزی 15 واحد در میانه و 39 واحد در سراب، در حال انجام بوده و آرماتور بندی چهار ساختمان در میانه و پنج ساختمان در سراب، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هیچگونه مشکلی از نظر تامین مواد خوراکی در این مناطق وجود ندارد؛ بیان کرد: لوازم گرمایشی از قبیل هیتر و بخاری برقی بین تمامی خانوارها توزیع شده است و در صورت نیاز مجدد نیز مشکلی از قبیل تامین وسایل گرمایشی نداریم و استانداری حاضر است در صورت نیاز، وسایل گرمایشی لازم را به خانوارها ارائه دهد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر عدم اسکان زلزله زدگان در چادرهای موقت و اضطراری، یادآور شد: امکانات لازم برای اسکان زلزله زدگان ارائه شده و تاکید ستاد مدیریت بحران برای تحویل گرفتن چادرها از زلزله زدگان فقط در راستای حصول اطمینان از عدم بروز حادثه ناشی از اسکان اضطراری بوده و استانداری حاضر است تمامی چادرها را در اختیار بخشداری‌ها قرار دهد تا مردم در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار