معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هیچ کمبود دارویی برای درمان بیماری آنفلوانزا در استان آذربایجان‌شرقی وجود ندارد و به حد کافی دارو برای درمان این بیماری موجود است.
کد خبر: ۸۰۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 02 December 2019

به گزارش تابناک تبریز، محبوب نعمتی، روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: داروی «اوسل تامیویر» برای مبتلایان آنفلوآنزا در بیمارستان ها موجود بوده و این دارو برای بیماران بستری در بیمارستان تجویز می‌شود و برای بیمارانی که به صورت سرپایی به داروخانه مراجعه می کنند یا مبتلا به آنفلوآنزا از نوع خفیف و قابل درمان با داروهای دیگر هستند، این دارو ارائه نمی شود.

وی اظهار داشت: تمامی بیماران بعد از تشخیص علائم اولیه ابتلا به آنفلوانزای مرغی یا خوکی به بیمارستان ارجاع داده شده و داروخانه‌های بیمارستان‌های امام رضا (ع)، سینا و بیمارستان کودکان تبریز داروهای کافی و لازم برای بهبود آن‌ها را دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه به طور میانگین ۲۵ تا ۳۰ قلم کمبود دارو در سطح کشور وجود دارد، گفت: اکنون کمبودهایی به طور مقطعی در داروهای شیمی درمانی و مغز و اعصاب وجود دارد.

نعمتی، با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته با کمبود انسولین مواجه بودیم که این کمبود برطرف شده است، ادامه داد: مردم می‌توانند کمبودهای دارویی را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند.

وی یادآوری کرد: پس از دریافت گزارشات مردمی در اسرع وقت به درخواست آنان رسیدگی و موجودی داروی مورد نظر در داروخانه‌های سطح تبریز و یا حتی تهران و شهرهای دیگر به آن‌ها اعلام می‌شود.

نعمتی، افزود: هیچ گونه کمبودی در داروی بیماری‌های خاص وجود ندارد و با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تمامی داروهای تولید داخلی و خارجی ذخیره‌ای ۶ ماهه وجود دارد و هیچگونه مشکلی از نظر تامین دارو در آینده وجود ندارد.

به گزارش تابناک تبریز، در سال جاری بیماری آنفولانزا در استان آذربایجان شرقی موجب جان باختن ۱۰ نفر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار