استاندار آذربایجان شرقی گفت: تنها در سال 2018 میلادی، مبادلات اقتصادی دو کشور 40 درصد افزایش یافته و هم‌اکنون، ایران چهارمین شریک اقتصادی ارمنستان است.
کد خبر: ۸۰۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 05 December 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در دیدار سفیر ارمنستان در ایران، اظهار داشت: در سایه روابط فرهنگی و تاریخی ایران و ارمنستان، امروز هموطنان مسلمان و ارمنی در نقاط مختلف ایران و بویژه تبریز در شرایط کاملاً مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.


وی با بیان اینکه مناسبات دو کشور در سال‌های اخیر رو به گسترش بوده است، افزود: پس از سفر دکتر روحانی به ایروان برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا، روند توسعه روابط، پرشتاب‌تر نیز شده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: تنها در سال 2018 میلادی، مبادلات اقتصادی دو کشور 40 درصد افزایش یافته و هم‌اکنون، ایران چهارمین شریک اقتصادی ارمنستان است.

استاندار آذربایجان شرقی، تردد سالانه 200 هزار نفر از اتباع و گردشگران دو کشور را نتیجه اقدامات سازنده در جهت تسهیل رفت‌وآمد گردشگران و لغو روادید بین دو کشور عنوان کرد و گسترش روابط فرهنگی و گردشگری را موجب پایدارتر شدن روابط اقتصادی دانست.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیکی استان آذربایجان شرقی به عنوان تنها دریچه دسترسی ارمنستان به آسیا و خاورمیانه، بر گسترش روابط بین استان‌های مرزی دو کشور تأکید کرد.

پورمحمدی همچنین ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات را یادآور شد و بر آمادگی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان برای همکاری‌های مشترک با ارمنستان در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی حوزه‌های مختلف علمی و دانشگاهی را از جمله زمینه‌های مناسب برای همکاری با ارمنستان دانست و توسعه همکاری در این زمینه‌ها را مورد تأکید قرار داد.

پورمحمدی همچنین اهتمام دولت ارمنستان نسبت به حل برخی مشکلات در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بار در مرز دو کشور و پیگیری مسأله آلودگی رود ارس توسط پساب‌های صنعتی این کشور را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار