روز ششم ثبت نام
ششمین روز ثبت‌نام داوطلبان حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز را میتوان روز کارناوالهای انتخاباتی دانست
کد خبر: ۸۰۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 06 December 2019

به گزارش تابناک تبریز، ششمین روز ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌شرقی صبح امروز، در حالی آغاز شد که تا پایان روز پنجم ثبت‌نام، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان پنج روز در تبریز ۱۴۴ نفر است که ۱۵ خانم و ۱۲۹ مرد است.

اولین نفر نازیلا آصفی بود که با حضور در فرمانداری تبریز کارثبت نام خود را آغاز کرد.

ساعت ۱۰:۰۵ است و داوطلبی با کارناوال وارد محوطه فرمانداری می‌شود و بعد از گرفتن عکس یادگاری به طرف بنر انتخاباتی می‌آید. 

پرویز احمدزاده(متولد ۵۳) دیگر داوطلبی است که با جمعی از همراهانش وارد فرمانداری تبریز شد. وی دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات عرب گرایش ترجمه و نقد ادبی بوده و به گفته خودش تنها دارنده مدرک دکتری با این گرایش است. احمدزاده عضو هیات موسس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌ بوده و مترجم وزارت خارجه و مدرس زبان و ادبیات عربی است.

هدف او از شرکت در انتخابات، خدمت به مردم و جلوگیری از رانت و فساد است. احمدزاده مستقل بوده و معتقد است که جریان‌های حزبی موفق نیستند بلکه این جریان مردمی است که می‌تواند گره‌گشای کشور باشد. او مجلس دهم  را احساسی و هیجانی دانسته که مردم با  ذوق‌زدگی به این افراد رای داده بودند در حالیکه اگر مجلس یک مجلس جوان باشد می‌توان شکاف طبقاتی را کاهش داد. 

ایرجیان و احمدزاده هم آمدند
 

به گفته احمدزاده، هزینه تبلیغاتی در حد توان خواهد داشت و متکی به هیچ رانت نیست و بلکه منتقد اشرافیت سیاسی است. 

ساعت ۱۱ پیش از ظهر روز جمعه است و کارناوالی دیگر وارد فرمانداری تبریز می‌شود؛ دکتر محمد ایرجیان بعد از تنطیم لباس و مشورت با هیات همراه کنار بنر انتخاباتی ایستاده و به جمع خبرنگاران می‌آید. 

محمد ایرجیان متولد ۱۳۵۲ و جراح استخوان و مفاصل است، او معتقد است که آذربایجان و ایران نیاز به فداکاری دارد و باید یک نماینده شجاع، دانا و فداکار بیاید زیرا مردم مطالبه تغییر رویکرد در بین نمایندگان دارند. 

ایرجیان و احمدزاده هم آمدند
 

او می‌گوید: من از قشر پایین آمده و دوران جوانی خود را با کفاشی سپری کرده و الان جراح متخصص است.

ایرجیان در رابطه با هیات همراه خود می‌گوید: هیات همراه بنده جهت سپاسگزاری با حضور خانواده و خانواده شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس و چهره‌های دانشگاهی و کسبه است. 

وی مدارک تحصیلی خود را نیز به همراه داشت و اعلام داشت بدون هیچ سهمیه‌ای این مراجع علمی را گذرانده است. او مستقل بوده و در خط نظام و ولایت است و همچنین هزینه‌های انتخاباتی‌اش در حد توان خواهد بود و وابسته به جای دیگر نخواهد بود.

 

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام با جمعی از همراهانش وارد فرمانداری تبریز شد.

پزشکیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این‌که آیا برای انتخابات مجلس لیست شخصی ارائه خواهد داد، اظهار کرد: تاکنون همیشه مستقل آمده ام، در سومین دوره حضور خود نیز نام مرا در لیست اصلاحات آوردند؛ بنده به شدت پایبند اصلاحات هستم چنانکه به شدت پایبند اصولگرایی هستم و نمی‌دانم آنانی که خود را اصولگرا می‌دانند به چه چیزی معتقدند که ما نیستیم. در این دوره نیز اگر کسی هم ما را در لیست قرار دهد باز هم ما نماینده مردم خواهیم بود نه نماینده گروه.

وی با تاکید بر این‌که روش مجلس طی دوره های مختلف یکی بوده و به همین دلیل چیزی در مجلس اتفاق نمی افتد، گفت: اینکه می گویند این مجلس ضعیف است و فلان مجلس قوی بود، حرف درستی نیست، چراکه مشکلات فعلی در نتیجه عملکرد این مجلس نبوده و به عملکرد مجالس گذشته مربوط است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اهداف و برنامه‌های آتی خود برای مجلس، عنوان کرد: هر چیزی که از دستمان بربیاید و خیر جامعه باشد در  همان راستا تلاش خواهیم کرد؛ در دوره هشتم که اولین دوره حضور بنده در مجلس بود، در حوزه بهداشت و درمان تلاش کردیم، آن زمان حتی مرده را از بیمارستان ترخیص نمی‌کردند و پول می‌گرفتند، اما طی تصمیماتی که در کمیسیون بهداشت اتخاذ کردیم و دولت هم همکاری کرد، وضعیت بهداشت و درمان دگرگون شد و نوع نگاه به درمان نیز بسیار عوض شد.

پزشکیان افزود: معتقدم در مجلس دهم، کاری که نمایندگان استان کردند در هیچ دوره‌ای انجام نشده بود، مشکلات معدن مس سونگون، نفلین سینیت سراب، راه‌اندازی خط اتیلن پتروشیمی، سه برابر شدن تولیدات پتروشیمی، اقدامات احیای دریاچه ارومیه مثل پروژه انتقال آب از زاب از جمله کارهای بزرگی است که در این دوره انجام شد. همچنین در حوزه راه‌ها نیز کارهایی استثنایی انجام شد. در حوزه بهداشت و درمان نیز در تمامی شهرها مراکز بهداشتی داریم.

وی افزود: این دوره کارهای بسیاری شده که هم قدردان دولت و همچنین قدردان سایر نمایندگان هستیم، چراکه با انسجام و دست به دست هم دادن کارها را پیش بردیم.

وی در مورد هزینه‌های تبلیغاتی‌اش گفت: تاکنون هزینه‌ای نکردم و همواره مردم بدون هیچ چشم‌داشتی برایم تبلیغ کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد مجلس یادآور شد: تا زمانی که چنین انتخاباتی داریم و اینگونه نمایندگان به مجلس می‌رود، مجلس هم همین خواهد بود، مگر اینکه انتخابات استانی شود، طرح استانی شدن انتخابات در مجلس تصویب و در شورای نگهبان گیر می‌کند. اگر انتخابات استانی باشد، دیدگاه‌ها بازتر شده و افرد استانی تر و بلندتر فکر می کنند. همچنین اگر احزاب باشد امور بهتر پیش خواهد رفت اما نه احزاب را داریم و نه انتخابات استانی است.

این داوطلب شرکت در انتخابات در ادامه به سوال دیگری مبنی بر این‌که مجلس بدون لاریجانی چگونه خواهد بود؟ گفت: چه فرقی دارد لاریجانی یا غیر لاریجانی؟ البته هر انسان تاثیر خود را دارد اما جای او نیز فرد دیگری آمده و تفاوتی نخواهد کرد. لاریجانی هم از اصلاح طلبان کتک خورد و هم از اصول گراها.

وی با تاکید بر این‌که باید در کل کشور شفاف سازی شود، افزود: FATF خارجی را ول کنید اگر FATF داخلی را پیاده کنیم کسی نمی‌تواند پولی جابه جا کرده و زمین خواری کند. اگر سیستم درست شود پول ها گم نمی شود و رانت ایجاد نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار