رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از ثبت‌نام 777 داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 13 حوزه انتخابیه استان در پایان مهلت نام‌نویسی داوطلبان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵ 08 December 2019

به گزارش تابناک تبریز، علیار راستگو افزود: تعداد داوطلبان این انتخابات نسبت به انتخابات دوره گذشته مجلس در استان، 24 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 82 نفر از داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس، زن هستند، گفت: تعداد داوطلبان زن نیز نسبت به دوره گذشته 28 درصد افزایش نشان می‌دهد.

راستگو خاطرنشان کرد: حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با 335 نفر بیشترین تعداد داوطلبان را دارد و پس از این حوزه، حوزه‌های مرند و جلفا با 69، مراغه و عجب‌شیر با 54، میانه با 49 و اهر و هریس با 45 داوطلب بیشترین آمار ثبت‌نام را دارند.

وی اظهار داشت: از مجموع داوطلبان، ۳۲ نفر سابقه نمایندگی در ادوار گذشته و ۱۶۳ نفر نیز سابقه داوطلبی در ادوار گذشته انتخابات مجلس را داشته‌اند.

راستگو خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام زمان ثبت نام از فردا ۱۷ آذر صلاحیت نام نویسی کنندگان در هیئت‌های اجرایی به مدت ۱۰ روز مورد بررسی قرار گرفته و در یازدهمین روز فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه رد طلاحیت داطلبان را به صورت کتبی محرمانه به خود شخص نام نویسی کننده خواهند داد.

وی اضافه کرد: یک روز پس از ابلاغ نامه رد صلاحیت داوطلب ۴ روز برای اعتراض به ابلاغیه فرصت داشته و می‌تواند ظرف این مدت اعتراض خود را به هیئت نظارت استان تقدیم کند و در ادامه این موضوع هیئت نظارت استان نیز ۲۰ روز فرصت دارد تا به اعتراضات رسیدگی کند.

برچسب ها: انتخابات 98
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار