نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی ایران با بنیانگذاری امام راحل دو پایه اساسی دارد، مردم سالاری و التزام به شریعت اسلامى، که این دو روح و حقیقت نظام اسلامى است.
کد خبر: ۸۰۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ 12 December 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش تبیین معارف انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام مندی و انسجام بین اجزاء و داشتن بعد عملی از مهمترین خصوصیات یک مکتب است، گفت: نظام اسلامی در مکتب امام خمینی(ره) نظام عدل، ایمان، عقل، آزادگی و مردم گرایی است و استقلال ملی و رد نظام سلطه بین‌المللی در مکتب امام بزرگوار ما ریشه‌های عمیقی دارد.

امام جمعه تبریز افزود: امام بزرگوار ما با ارائه مکتب سیاسی اسلام، خط بطلان بر همه تلاشهای فرهنگی و سیاسی دشمنان اسلام در طول یک قرن و نیم گذشته کشید که سعی داشتند اسلام را به کلی از عرصه زندگی جامعه بیرون رانده و با طرح نظریه‌ جدایی دین از سیاست، دینداری را فقط پرداختن به عبادت و اعمال شخصی قلمداد کنند.

وی با بیان اینکه حذف اسلام از صحنه سیاست جهان، کشورهای اسلامی را عرصه غارتگری ها و تاخت و تازهای سیاسی و نظامی قرار میداد، گفت: در حقیقت انقلاب اسلامى در عصر غربت دین که دین به عنوان مخدّر جامعه معرفى مى شد، به وقوع پیوست و شعار ضرورت مهندسى دین در حیات فردى و اجتماعى بشر را سرلوحه خویش قرار داد و الگوى خود را بعثت پیامبر(ص) در صدر اسلام و رسالت خود را نیز رسالت انبیاء معرفى کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انقلاب اسلامی گفت: معظم له می فرمایند عین همین بعثت با یک تفاوت در جامعه ما و در زمان ما به وجود آمده است، آن تفاوت این است که بعثت آن روز به معناى بیدار شدن یک انسان و پیغمبر شدن او بود و در بعثت امروز دیگر رسالت در آن نیست بلکه بعثتى در راستاى بعثت پیغمبر است؛ یعنى همینطور که پیغمبر اسلام وقتى مبعوث شد جامعه زمان خودش را بیدار کرد. ما امروز یک بار دیگر با نداى پیامبر، با فریاد بعثت رسول گرامى بیدار شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تحلیل نهضت انبیاء تعلیم معارف، جهان بینى، مقررات و احکام الهى، تربیت و تزکیه مردم و رشد دادن و شکوفا ساختن استعدادهاى آنان براى اداره خویش، مدیریت بالفعل جامعه و تشکیل و اداره نظام حکومتى را از اهداف انبیا برشمرد و گفت: شک نداریم که انقلاب اسلامى مثل بعثت و پیام نبوت منطبق با قوانین آفرینش و خواست و اراده الهى است و ملت ایران در مبارزه خود همچون مسلمانان صدر اسلام با ایثار و فداکارى همان هدف را تعقیب کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ملت ایران در مبارزه خود با غلبه بر خط کفر، الحاد، طغیان، شیطنت، پیروزى حق بر باطل را آشکار ساختند.

وی تاکید کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند این انقلاب بی نام امام در هیچ جای جهان شناخته شده نیست. همچنین متفکران را به استنباط کلام امام راحل دعوت نموده اند، معظم له فرموده اند که من مطالبم را از اندیشه امام یعنی صحیفه و وصیت نامه امام برگرفته و می گیرم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مکتب امام خامنه ای باز تفسیر مکتب امام راحل و مکتب امام راحل همان مکتب انقلاب اسلامی است و مکتب انقلاب اسلامی همان مکتب اسلام در عصر کنونی است، ادامه داد: مکتب امام راحل مرجع مکتب امام حاضر است و اندیشه موفق امام خامنه ای در طول این سی سال و هم مبانی ولایت فقیه و حجیت کلام ولایت را به ما بیان میکند.

امام جمعه تبریز با یادآوری اینکه این محوریت به معنای کنار گذاشتن اندیشه های دیگر نیست، گفت: محوریت ولایت و حجیت ولایت است و اینکه اندیشه ولایت در انتهای همه اندیشه ها و اجتهادها و جمع بندی کننده همه نظرات و به معنای واقعی آن فصل الخطاب است.

وی در ادامه با بیان اینکه صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز ، آغاز بازگشت به مکتب انقلاب است، گفت: در واقع این برگشت به مکتب انقلاب اسلامی تضمین کننده حل مسائل جاری و ارتقای تعالی فرهنگی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: بیانیه بسیار متمدنانه رهبری برای پیگیری خواسته انقلاب بر اساس مکتب امام است و حقیقت انقلاب اسلامی در گام دوم بیشتر نمایان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: نکته شکوهمندی که در بیانیه مشاهده می‌شود ثبات گفتمانی این نوشته پس از قریب به شصت سال نجواهای انقلابی توسط امام و هسته نخبگان و شاگردان متنوع پیرامون او تا امروز است.

امام جمعه تبریز از دانشجویان، طلاب، علما و متفکران دانشگاهی و حوزوی خواست: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب با ایجاد امید به آینده و عزم و اراده‌ برای رسیدن به آرمان بزرگ انقلاب یعنی «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی گام های موثر بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار