مدیر عامل شرکت تنش یاب مطرح کرد:
مدير عامل شركت تنش یاب ضمن نگرانی از بیکار شدن بیش از یکصد و ده نفر پرسنل و اعلام تعطیلی پروژه خطاب به مسئولان گفت : همچنان که بی مهری ها نسبت به این پروژه وجود داشته باشد در حالی که در برخی پروژه های دیگر راه سازی استان اختصاص اعتبار صورت می گیرد ، مطمئنا سرانجام کار تعطیلی و عقب ماندن از زمان پیش بینی شده برای پایان کار خواهد بود.
کد خبر: ۸۱۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۱ 11 January 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در مناطق مختلف ، توسعه زیرساخت های حمل و نقل از جمله حمل و نقل جاده ای است ، چیزی که در کهگیلویه و بویراحمد ، پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب همچنان به عنوان یک مطالبه اولویت دار برای مرکز استانی است که از حداقل مسیرهای پروازی و همچنین مسیرهای ریلی به نتیجه ملموسی هم نرسیده است. یکی از پروژه های مهم و حیاتی استان ، پروژه چهاربانده کردن جاده ارتباطی بابامیدان - یاسوج - سمیرم است که پس از گذشت چند سال همچنان به صورت بیمارگونه در حال احداث است. این پروژه ، تحت عنوان احداث باند دوم بابامیدان - یاسوج و سمیرم عملیات اجرایی آن در سال 90 شروع گردیده است اما اکنون خبر تعطیلی آن پروژه به گوش می رسد.
مدير عامل شركت مسئول اجرای این پروژه می گوید : شركت تنش ياب ياسوج پيمانكار فعال و جدی در محور بابا ميدان - ياسوج - سميرم است که به دليل بي مهري و بی توجهی مسئولين در جذب تخصیص ها و سایر عوامل ناچار به تعطيلي پروژه شده است.
فرهاد آرامش نيا افزود : اين شركت ٢٣ كيلومتر از بزرگراه ياسوج ، اصفهان را تحويل داده است و هم اكنون ٦ كيلومتر ،حدفاصل پاتاوه به سمت ياسوج با حداقل يكصد و ده نفر پرسنل را در دست اجرا داشتند.
آرامش نیا با اشاره به مشکلات این شرکت برای ادامه کار پروژه ، اظهار داشت: در سال ١٣٩٨ حتي يك ريال از اعتبارات پیش بینی شده سال ٩٨ نه تنها به اين شركت بلکه به هیچ یک از پیمانکاران این مسیر پرداخت نگرديده است .
وی ادامه داد : اين پروژه از اعتبارات ملي و متفرقه در سال ٩٨ بالغ بر ٣٦ ميليارد تومان مصوبه داشته است كه اين محور هم از سمت سميرم به ياسوج و هم از سمت بابا ميدان - ياسوج - اصفهان در حال اجرا است .
آرامش نیا گفت : به دلیل وضعيت نا مناسب اعتباري در جذب تخصیص ها و بي توجهي مسئولين در پاييز ٩٨ يك قطعه ديگر در این مسیر در پائیز امسال به طول5/٥ کیلومتر با پيشرفت10 درصدي خاتمه پيمان گرديد.
مدير عامل شركت تنش یاب افزود : در سال ٩٨ از مجموع تخصيص های ابلاغي تنها ١٠ درصد به استان ابلاغ گرديده است و از شهريور ماه تاكنون به دليل بروكراسي اداري در ذيحسابي راه و شهرسازي استان همچنان معطل مانده است و وزارت راه و شهرسازي اعلام نموده تا تخصيص هاي ابلاغي جذب نگردد تخصيص های جديدي به استان پرداخت نميگردد كه بخشي از مشكلات اين پروژه ها از عدم هماهنگي مسئولين راه و شهرسازي ميباشد ولي بيشترين مشكل پروژه باند دوم ياسوج - اصفهان عدم اراده قوي و عدم توجه مسئولين ارشد استان به اين پروژه مي باشد،گواه این ادعا کاهش اعتبار پیش بینی شده سال99 این محور و همچنین تخصیص های 98می باشد.
آرامش نیا ادامه داد : وقتي استاندار استان حتي يك بازديد از اين پروژه را نداشته است و وقتي جاده یاسوج - شیراز جهت راحت تر رسيدن به فرودگاه شيراز برايشان مهم باشد معلوم است كه به فكر اين مسير مهم و حياطي که به كريدور جنوب ،شمال معروف است ، نخواهد بود.
وی گفت : با بازگشايي مسير پاتاوه - دهدشت اين مسير كه هم اكنون بيشترين آمار تلفات جاده اي را دارد ، مطمئنا آمار تلفات تساعدي بالاتر خواهد رفت.
آرامش نیا ادامه داد : یکی دیگر از مشكلاتی كه پيمانكاران با آن روبرو هستند تامين اجتماعي و دارايي و اسناد خزانه مي باشد.
وی افزود : شايد در مدت کار پروژه حتي يك ريال به پروژه تخصيص داده نشود و عملا پروژه به تاخير مي افتد كه به صورت فرسايشي موجب طولاني تر شدن پروژه مي گردد و از طرفي تامين اجتماعي هم حق و حقوق خود را مي خواهد ولي از كدام اعتبار و تخصيص بايد پيمانكار تعهداتش را به تامین اجتماعی و اداره دارایی عملي نمايد؟
آرامش نیا گفت : پرداخت در قالب اسناد خزانه اسلامي جهت سر رسيد سال ١٤٠٠ و ١٤٠١ عملا ضررهاي غير قابل جبراني به پروژه ها وارد نموده است و این در حالی است که حتی این شرکت طالب اسناد خزانه با سر رسید های فوق هم می باشند اما اين اسناد هم تخصيص داده نمي شود.
 مدير عامل شركت تنش یاب در پایان ضمن نگرانی از بیکار شدن بیش از یکصد و ده نفر پرسنل و اعلام تعطیلی پروژه خطاب به مسئولان گفت : همچنان که بی مهری ها نسبت به این پروژه وجود داشته باشد در حالی که در برخی پروژه های دیگر راه سازی استان اختصاص اعتبار صورت می گیرد ، مطمئنا سرانجام کار تعطیلی و عقب ماندن از زمان پیش بینی شده برای پایان کار خواهد بود.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آماده دریافت و انتشار توضیحات اداره کل راه و شهرسازی در این خصوص است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
همه جای مملکت تعطیل شده اینم روش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار