معاون راهداری استان همدان با تأکید بر خودداری از سفر‌های غیرضرور در این مدت، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی هم‌استانی‌های عزیز از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند و از پر بودن باک خودرو اطمینان حاصل کنند.
کد خبر: ۸۱۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 17 January 2020
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه راهداری همدان آمادگی کامل برای مقابله با بحران برف را دارد، گفت: ۳۴ راهدارخانه ثابت و سیار استان همدان آماده عملیات در شرایط برفی هستند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا پرورشی خرم اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از شب گذشته اکیپ‌های راهداری در دو شیفت با تمام تجهیزات در راهدارخانه‌ها مستقر شده و آمادگی کامل دارند.

وی با اشاره به آمادگی کامل استان برای مقابله با بحران برف در جاده‌های استان، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴ راهدارخانه استان با ۵۲۰ نیروی انسانی و ۲۶۰ دستگاه ماشین آلات راهداری فعال هستند و در آماده‌باش قرار دارند.

پرورشی خرم افزود: در حال حاضر در محور همدان- تهران بارش پراکنده برف وجود دارد که نیرو‌های راهداری در حال عملیات نمک‌پاشی در این محور هستند همچنین گردنه اسدآباد، همه‌کسی، آوج، سوباشی، کندتپه، دولایی و گرین به صورت مقطعی مه‌گرفتگی دارند.

معاون راهداری استان همدان با تأکید بر خودداری از سفر‌های غیرضرور در این مدت، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی هم‌استانی‌های عزیز از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند و از پر بودن باک خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: رانندگان قبل از سفر حتماً از سالم بودن بخاری و برف‌پاک‌کن خود اطمینان حاصل کرده و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

پرورشی خرم با تأکید بر کسب اطلاعات راه‌ها از طریق شماره ۱۴۱، یادآور شد: در برخی از محور‌ها ممکن است به صورت مقطعی کولاک وجود داشته باشد که به رانندگان توصیه می‌شود با حداقل سرعت به راه خود ادامه دهند.

‏۵ راهدارخانه ملایر مجری طرح زمستانی 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ملایر نیز به خبرنگار ایسنا گفت: این اداره با پنج راهدارخانه فعال، ۶۰ نفر ‏نیروی راهدار فعال و ۴۵ دستگاه کامیون سبک و سنگین، طرح زمستانی خود را آغاز کرده ‏است. ‏

سیداسماعیل صفوی‌زاده افزود: نمک پاشی و برف روبی محور‌های اصلی- فرعی و روستایی از وظایف اصلی این اداره در طول طرح زمستانی است و در بارش اخیر ۸۰۰ تن ماسه و نمک در محور‌ها ریخته و برفروبی انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش در محور‌های اراک- همدان به میزان ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بوده است، ادامه داد: طرح زمستانی اداره راهداری تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

صفوی‌زاده با اشاره به اینکه در طرح زمستانی امسال ۶۰ نفر از راهداران در پنج راهدارخانه در مسیر‌های مختلف جاده شهرستان حضور دارند، اظهار کرد: راهدارخانه‌های شهرستان در مواقع بارندگی آماده خدمات‌رسانی و اسکان مسافران بوده و مجتمع‌های بین راهی نیز در این زمینه آمادگی لازم را دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: نیرو‌های ما آمادگی کامل خدمت‌رسانی را در همه محور‌های مواصلاتی دارند و به صورت مستمر در حال فعالیت هستند و تیغه‌زنی نیز در محور‌های برفی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی این اداره با ذخیره‌سازی بیش از ۵۰۰۰ تن ماسه و نمک و سوخت لازم برای ماشین‌آلات، گفت: تأمین و ایمن سازی راه ها، جاده ها، رانندگان و مسافران در تمام فصول سال در اولویت کار ما قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار