کد خبر: ۸۱۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 13 January 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، داریوش بهنیا فعال رسانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی در بحبوحه اعلام صلاحیت کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آورده است؛ در استانی پر از ظرفیت و استعداد به نام کهگیلویه و بویراحمد نفس می‌کشیم استانی که خداوند از آسمان و زمین برای مردمانش نعمت و موهبت و برکت نازل کرده از نفت زیرزمینی گرفته تا بارش‌های بالاتر از میانگین و رودهای پر آب و جنگل‌های پرپشت که مثل و نظیر آن را در کمتر نقطه‌ای از ایران بتوان یافت و نشان داد. استانی کوچک و جمع و جور که مدیریت کردن در آن بسیار سهل و آسان است استانی که می‌توان هر نقطه از آن را در هر ساعت از روز بررسی و نظارت کرد اما در همین استان کوچک و پر از ظرفیت کمترین نظارت‌ها به نسبت استانی پنهاور و پر جمعیت انجام می‌شود، چرا؟ چون که نان و آب عده‌ای در بی‌نظمی و بی‌قاعدگی و عدم نظارت است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با همه این داشته‌ها که برشمردن آن‌ به وقت مقتضی نیاز دارد از قافله توسعه فرسنگ‌ها عقب مانده و در دهه‌های اخیر هر چه نگاه می‌کنیم مجموعه‌های مدیریتی تن به تلاش مضاعف و کار بیشتر برای رفع این عقب ماندگی نداده‌اند.
در این وجیزه به موضوع انتخابات می‌پردازیم موضوعی که از دو سال پیش رسما جای هر گونه کار و تلاشی را در کهگیلویه و بویراحمد گرفته، مدیرانی که کار و تلاش برای رفع مشکلات مردم را کنار گذاشته‌ و به افراد چسبیده‌اند تا بلکه چهار صباح بیشتر در این استان دفتر و دستک مدیریتی داشته باشند.
مدیرانی که بسیاری از آن‌ها نه بر اساس توان و تعهد و تخصص بلکه به دلیل تلاش برای بهارستان نشین کردن عده‌ای پشت میزهای مدیریتی نشسته‌اند و به همین خاطر استان را با همه مشکلاتش بوسیده و به کناری گذاشته و قبل از گروه‌های سیاسی استارت انتخاباتی زده‌اند.
شاید این خود یکی از دلایل واهمه از رد صلاحیت‌ها در استان باشد؛ گماشتن مدیرانی که مرزهای قانونی را برای خوشایند عده‌ای در استان درنوردیده‌ و کار آن‌ها تا آن جا پیش می‌رود که مشمول حکم شلاق و زندان از سوی دستگاه قضایی می‌شوند.
تلاش برای تکه پاره کردن استان و ایجاد مرزهای کور سردسیری و گرمسیری از سوی عده‌ای در استان خواسته و ناخواسته یکی دیگر از مشکلاتی است که ترس آن به جان برخی‌ها افتاده که احیانا نکند بر اثر همین جرم رد صلاحیت شویم.
استخدام‌های طایفه‌ای و فله‌ای هم از دیگر مشکلاتی است که هر چند در همه سال‌هایی که به یاد داریم در استان بوده اما نه به این حد شور و بدمزه که در این دوره تشدید شده و باعث و بانی آن را مردم می‌شناسند عده‌ای که برای رسیدن به مطامع خود انصاف و عدالت را به قربانگاه برده‌اند.
حاکم کردن برخی افراد بدنام در استان یکی دیگر از اقدامات افراد در کهگیلویه و بویراحمد و تعجب از این که چرا مسوولان نظارتی و قضایی از آن‌ها توضیح نخواسته‌‌اند کاری که باید قبل از شورای نگهبان سایرین به آن رسیدگی کنند.
بی انصافی و بیعدالتی نسبت به بسیاری از مردم در حالی که برخی خانواده‌ها 5 و یا تا 7 جوان بیکار داشته و آرزوی شاغل شدن تنها یکی از آن‌ها را دارند به چشم خود می‌بینیم و به گوش خود می‌شنویم که از برخی خانواده‌ها تا 7 نفر به کار گرفته می‌شود اسفناک‌تر این که چنین خانواده‌هایی به دلیل تمکن مالی بالا اصولا هیچ نیازی به مشاغل کم درآمد دولتی ندارند که در نوع خود رکوردی در تخلف و بی‌انصافی در کل کشور محسوب می‌شود.
حمایت از افراد مساله‌دار تحت عنوان پیمانکار و سرمایه گذار از دیگر مشکلاتی است که عده‌ای در استان به آن پرداخته‌اند و شاید امروز در بحبوحه احراز صلاحیت‌ها از آن واهمه دارند.
و البته این گونه تخلفات ریز و درشت در استان از مرز ده‌ها و صدها فرا رفته و امید است روزی در کهگیلویه و بویراحمد پر از نعمت و موهبت و آکنده از استعداد و ظرفیت شاهد چنین بزه‌هایی از سوی افراد نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار