مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: مردم به مقوله خود مراقبتی توجه داشته باشند تا با رعایت این مساله هم به خود و هم به اعضا خانواده و جامعه کمک کنند.
کد خبر: ۸۱۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ 14 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام ؛ زهرا همتی  در نخستین همایش ارتقا سلامت و خود مراقبتی جوانان در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی ایلام افزود: خودمراقبتی نوعی رفتار آگاهانه و مسئولانه برای مراقبت از خود است که به آسایش و بهره مندی سایر اعضای خانواده و جامعه منجر می شود.

وی خودمراقبتی را شامل انواع روانی، عاطفی، جسمی، معنوی و غیره برشمرد و ادامه داد: چنانچه فردی احساس خوبی نسبت به خود نداشته باشد موجب بروز مشکلات مختلف روانی و جسمی برایش می شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام اظهار کرد: افزایش اعتماد بنفس، تقویت روحیه، برنامه ریزی مناسب برای آینده و قرار گرفتن در مسیر یک زندگی سالم از جمله پیامدهای خود مراقبتی است که هر فردی باید این مهم را مد نظر قرار دهد.

وی بیان کرد: همه والدین باید با رعایت خود مراقبتی این مساله مهم را به فرزندان خود نیز آموزش دهند تا فرهنگ از خود مراقبت کردن در زمینه های مختلف در بین آحاد مردم جامعه نهادینه شود.

در این همایش دو پزشک آموزش های پیشگیری از ایدز، آنفلوآنزا، مسایل بهداشتی و غیره را برای شرکت کنندگان ارایه کردند.

این همایش با مشارکت اداره کل بهزیستی ایلام، ورزش و جوانان و شبکه بهداشت شهرستان ایلام در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی ایلام برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار