جلال میرزایی خبر داد ؛
نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی استفساریه برخورداری بازنشستگان از حق مزایای مناطق جنگی امروز سه شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
کد خبر: ۸۱۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ 14 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ جلال میرزایی  اظهار داشت: این طرح بر اساس بند الف ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم که خاص فهرست مناطق جنگی است ابتدا در سال ۹۶ مصوب شد.

وی افزود: متاسفانه به هنگام تصویب قانون حق مناطق جنگی به نوعی لفظ بازنشستگان برای حق مناطق جنگی به‌کار گرفته نشده بود که همین امر باعث شد تا برای حق مناطق جنگی بازنشستگان با مشکل مواجه شویم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال حق مناطق جنگی کارکنان دولت از سال گذشته، یادآور شد: برای اینکه بازنشستگان اینگونه مناطق نیز از این مزایا بهره مند شوند مجلس استفساریه ای را طراحی کرد که ابتدا در کمیسیون اجتماعی رسیدگی و تصویب شد.

میرزایی با بیان اینکه یکی از مهم ترین چالش هایی که این قانون ایجاد کرد برداشت ناقص صورت گرفته از ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه بود، گفت: در این قانون عنوان کارمندان دولت استفاده شده و بازنشستگان از قلم افتاده بود که به همین منظور استفساریه ای در مجلس طراحی شد و امروز به تصویب رسید.

وی ابراز امیدواری کرد تبعیض بوجود آمده در خصوص استفاده از مزایای مناطق جنگی و عملیاتی برای بازنشستگانی که در زمان جنگ در این مناطق حضور داشته‌ و دارای این حق قانونی هستند با همکاری و تایید نمایندگان مجلس برداشته شده و این عزیزان به حق و حقوق خود دست یابند.

طرح ۲ فوریتی استفساریه برخورداری بازنشستگان شاغل از حق مناطق جنگی ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه با ۷۵ درصد رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی در جلسه امروز سه شنبه تصویب شد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
موقع انتخابات است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار