ایلام - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: شرکت تعاونی تولید و فرآوری بذر گندم دهلران در سی و چهارمین دوره انتخاب نمونه‌های ملی بخش کشاورزی بعنوان تعاونی برتر کشور معرفی شد.
کد خبر: ۸۱۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 17 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛شکراله شیرخانی اظهار داشت: شرکت تعاونی ولیعصر دشت عباس با اشتغال ٦٠ نفر به صورت مسقیم در چرخه تولید کشاورزی دارای رتبه برتر استان و کشور و دارای رتبه یک تولید گندم در رتبه بندی وزارت جهاد کشاورزی است‌.

وی با بیان اینکه کسب چنین رتبه ای نتیجه تلاش مجموعه جهادکشاورزی استان است، افزود: توجه ویژه به موضوع کشاورزی پایدار، بهره‌وری منابع آب و خاک، حفظ محیط زیست، سلامت محصول، زنجیره‌های ارزش، مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمات فنی و ترویجی غیردولتی از جمله معیارهای معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی است.

شیرخانی یادآور شد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان استان ایلام در زیربخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شد و ۶۰ درصد متقاضیان سامانه کارا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را افراد حوزه کشاورزی تشکیل داده‌اند که از طریق این سامانه تسهیلات دریافت کردند.

وی گفت: ۲ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در سال‌های اخیر برای زیربخش‌های کشاورزی استان ایلام هزینه شده است که این رقم در تاریخ استان بی‌سابقه بوده و بعد از استان خوزستان، ایلام رتبه دوم کشور در تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی را دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار داشت: براساس نشست هم اندیشی اعضای اتاق تعاون و تعاونگران با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تخصیص سهم ۲۰ درصدی از تسهیلات روستایی و عشایری به بخش تعاون، در استان ایلام، بیش از ۲۰ درصد از کل مبلغ پرداختی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به تعاونی ها پرداخت شده است.

وی افزود: سه هزار و ۳۹۷ تعاونی در استان فعال هستند که از این تعداد، یک هزار و ۹۷۸ شرکت تعاونی فعال است.

شیرخانی یادآور شد: ۶۷ درصد تعاونی ها در بخش تولیدی، ۲۵ درصد در بخش خدمات و ۴.۷ درصد در بخش مسکن و مابقی در بخش صنعت فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: تعداد اعضای تعاونی های استان ۱۲۴ هزار و ۶۱۹ نفر است که سهم بانوان از جمعیت تعاونی استان ۳۱درصد و سهم مردان ۶۹ و یک دهم درصد است./ع

 

 

 

ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار