یادداشت روز تابناک تبریز
ترامپ، مجبور شده بخش هایی که قبلا تحریم شده است را مجدا تحریم نماید تا اقلا یک دستاویز تبلیغاتی برای خودش بتراشد . معنی بدیهی این امر این است که تحریم ها هرچه بود ، دیگر بیش از این سطح کارکردی نخواهد داشت و لذا باید مراسم ترحیم تحریم ها را اعلام نمائیم و از کلمه تحریم دیگر نباید هراسی داشته باشیم .
کد خبر: ۸۱۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 19 January 2020

انتظارها به سر رسید و خطبه های آقا را روز جمعه شنیدیم . از صفات برجسته و بارز مقام معظم رهبری که در طول این 30 سال رهبری جامعه اسلامی قابل مشاهده بوده است ، میتوان به آرامش ایشان اشاره نمود. برخلاف سایر سیاسیون وی در بحبوحه ها و کوران های حوادث ابدا هیجانی و احساساتی نمی شود و راه خود و جامعه را بر مبنای دانسته ها تحلیل خای جامع خود به پیش می برد. روز جمعه حتی برخی از نیروهای حزب الله هم ، انتظار داشتند رهبری یک سخنرانی هیجانی داشته باشد و از یک تصمیم جدید پرده بردارد اما رهبری تنها به ادامه راه و اینکه راه مقاومت راه نجات ماست اشاره نمود.


شاه بیت سخنان رهبری این بود که باید قوی باشیم . بله. اگر قوی باشیم ادامه راه این مکتب که شاگردان پر افتخاری چون حاج قاسم سلیمانی ها دارد ، خود یک پیروزی چشم گیر برای ملت ایران خواهد بود . اما می دانیم که ادامه این راه یک مانع جدی داشت که آنهم نگرانی از تحریم ها بود . تحریم ها با هدف قرار دادن زیرساخت های اقتصادی کشور سرعت حرکت جامعه به سوی قله های آرمانی را گرفته است و از این روی باید این مساله تعیین تکلیف میشد. رهبری دیروز ، ترحیم تحریم ها را اعلام نمود جائی که فرمود باید با نگاه به داخل آن قدر قوی شویم که بی نیاز از بیگانگان شویم چه اینکه اگر قوی باشیم تحریم ها هم بی اثر خواهد شد. البته ایشان در ادامه سخنان خود از لزوم ارتباط با دنیا بغیر از آمریکای جنایت کار سخن گفتند اما تاکید نمودند کشورهایی که همواره علیه ایران خباثت کرده اند مانند ترویکای اروپایی شایسته اعتماد نیستند همچنانکه آنها تمام توان خود را برای تحریم های بیشتر علیه ایران به کار گرفتند.

حال با توجه به واقعیت های موجود که تمام اقتصاد ایران تحریم شده است و فرمایشات رهبری که فرمودند این ملت مقاومت را انتخاب کرده است ، باید با قطع نگاه به بیرون و نگاه به درون به ترحیم تحریم ها بپردازیم و اعلام کنیم دیگر تحریم ها در ادامه راه این ملت ، به شرط تبعیت از رهبری ، تاثیری نخواهد گذاشت .نکته قابل توجه هم این است که دیگر هیچ بخشی از اقتصاد ایران باقی نمانده است که تحریم نشده باشد .

به گونه ای که ترامپ، مجبور شده بخش هایی که قبلا تحریم شده است را مجدا تحریم نماید تا اقلا یک دستاویز تبلیغاتی برای خودش بتراشد . معنی بدیهی این امر این است که تحریم ها هرچه بود ، دیگر بیش از این سطح کارکردی نخواهد داشت و لذا باید مراسم ترحیم تحریم ها را اعلام نمائیم و از کلمه تحریم دیگر نباید هراسی داشته باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :