معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی نسبتا قوی از اواخر هفته وارد استان می‌شود.
کد خبر: ۸۱۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 20 January 2020

محمد اشجعی افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی این سامانه موجب بارش برف، کولاک، بروز پدیده مه و کاهش نسبی دما در سطح استان می شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در تمامی شهرهای استان بارش برف روی داده است، اظهار داشت: چاراویماق با ۳.۱ میلی متر بیشترین و مراغه با یک دهم میلی متر کمترین بارش را در سطح استان شاهد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: هوای استان در ۲۴ ساعت آینده ابری تا نیمه ابری بوده و در برخی نواحی مه آلود با احتمال بارش خفیف برف پیش بینی می شود.

اشجعی، ادامه داد: از اواخر سه شنبه و روز چهارشنبه سامانه بارشی ضعیفی وارد استان می شود که این سامانه موجب بارش برف در برخی نقاط استان می شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مراغه با ۵ درجه بالای صفر و ورزقان با ۷ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز در گرمترین زمان صفر و در سردترین زمان ۳ درجه زیر صفر بود.

اشجعی، افزود: دمای فعلی تبریز ( ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه) یک درجه سانتی گراد زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه گرمتر شده است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار