استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: تبریز و آذربایجان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های کم‌نظیر در تمامی بخش‌ها، خواهان تعامل و ارتباط با تمامی کشورهاست و در این میان کشورهایی که تاثیرپذیری کمتری از سیاست‌های استکبار جهانی دارند در اولویت قرار دارند.
کد خبر: ۸۱۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 23 January 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سری‌لانکا، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که با مشارکت بخش خصوصی، همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی خود را با این کشور افزایش دهیم.

وی همچنین بر معرفی ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کشور سری‌لانکا تأکید کرد و رفت‌وآمد هیأت‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی این کشور را به استان خواستار شد.

پورمحمدی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و تجارب علمی و فنی دو طرف و همچنین اعزام دانشجو بین استان آذربایجان شرقی و سری‌لانکا تاکید کرد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سری‌لانکا نیز در این دیدار گفت: تبریز و آذربایجان از ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه صنعت، اقتصاد و فرهنگ برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.

هاشم اشجع‌زاده همچنین به روابط بین ایران و سری‌لانکا اشاره کرد و گفت: دولت فعلی سری‌لانکا، یک دولت مردم‌گراست که خواهان تعامل مسالمت‌آمیز با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف است.

وی بر حضور هیأت‌های تجاری و اقتصادی آذربایجان شرقی در سری‌لانکا به منظور شناسایی بازار این کشور و تأمین بخشی از نیازهای آن در قالب صادرات تأکید کرد.

علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار به بیان بخشی از ظرفیت های اقتصادی و توانمندی های شرکت مطرح استان پرداخت و از آمادگی استان برای همکاری در موضوعاتی همچون ساختمان سازی و فعالیت های عمرانی با کشور سری‌لانکا خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار