علی مالمیر با اشاره به اینکه نمی‌دانیم چقدر از گردشگران چینی از این رویداد استقبال کنند، گفت: از طرف دیگر ورود و خروج اتباع کشور‌های خارجی از مبادی مرزی به لحاظ بهداشتی، قانونی، حقوقی و... کنترل می‌شود.
کد خبر: ۸۱۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 24 January 2020
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به شیوع ببماری خطرناک کرونا در چین گفت: حضور گردشگران چینی در همدان در قالب جشنواره «ایران باشکوه»، از مرز‌ها کنترل می‌شود و جای نگرانی نیست.

به گزارش فارس، از چهارم تا بیستم بهمن‌ماه امسال رویداد ملی «ایران باشکوه» در همدان همزمان با سال نو چینی‌ها برگزار می‌شود و قرار است این استان تاریخی میزبان توریست‌های چینی باشد.

از طرفی بیماری خطرناک «کروناویروس» در چین شایع شده و این نگرانی وجود دارد که با ورود گردشگران چینی احتمال بروز بیماری و مشکلاتی در استان را شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در این خصوص اظهار کرد: نخستین سالی است که در قالب سال نو چینی روی گردشگری کار می‌کنیم تا همدان بیشتر معرفی شود.

علی مالمیر با اشاره به اینکه نمی‌دانیم چقدر از گردشگران چینی از این رویداد استقبال کنند، گفت: از طرف دیگر ورود و خروج اتباع کشور‌های خارجی از مبادی مرزی به لحاظ بهداشتی، قانونی، حقوقی و... کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه روال کار اینطور نیست که هر استانی به طور جداگانه کنترل‌هایی انجام دهد، تأکید کرد: وزارت بهداشت و دستگاه‌ها تمهیدات لازم را در مرز‌ها اعمال می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: اگر ما این جشنواره را هم برگزار نکنیم الزاما به معنای آن نیست که گردشگر چینی وارد همدان نمی‌شود، ممکن است طبق روال هر سال که گردشگرانی از تهران، شیراز و ... بازدید می‌کنند همدان را نیز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در مرز‌ها تمهیدات لازم پیش‌بینی می‌شود تا نگران ورود بیماری به استان نباشیم، افزود:، چون سال اول برگزاری جشنواره در همدان است با حجم گسترده‌ای از گردشگران چینی مواجه نخواهیم شد.

مالمیر گفت: قصد داریم استان را در قالب یک مقصد برای گردشگران چینی در حوزه وزارتخانه میراث فرهنگی معرفی کنیم تا از این پس تبلیغاتی در این مسیر انجام شود، معتقدم این مهم زمینه‌ای را فراهم می‌کند سهمی از بازار گردشگران چین را به خود اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ گردشگری موضوعی آرام و دامنه‌دار است و این جشنواره را آغازی فرض می‌کنیم تا بتوانیم در آینده از حضور گردشگران چینی در استان سهم بیشتری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار