مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از پیش‌بینی بارش برف، کاهش محسوس دما و وزش باد گاهی شدید از اوایل شنبه 19 بهمن ماه در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 07 February 2020

افشین ابراهیمی با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: شرایط ناپایداری جوی از اوایل روز شنبه 19 تا روز دوشنبه 21 بهمن ماه، کلیه نواحی به ویژه نواحی جنوبی و کوهستانی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به بارش برف و کولاک برف و مه در استان افزود: مه گرفتگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال تردد در معابر شهری و جاده های مواصلاتی مخصوصا جاده‌های کوهستانی و گردنه ها دور از انتظار نیست، از این رو توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب و ضمن رعایت نکات ایمنی، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی اقدام شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: با توجه به این که وزش باد گاهی شدید(تا80 کیلومتر بر ساعت) پیش بینی شده است، توصیه می شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خطرات ناشی از وزش باد، سقوط اشیاء و شکستن درختان انجام شود.

وی با اشاره به کاهش دما گفت: دما به صورت محسوس(5-10) درجه سیلسیوس کاهش خواهد یافت، از این رو توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه در خصوص مدیریت حامل‌های انرژی انجام شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان، وی تاکید کرد: توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، هم‌استانی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :