ایرنا - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی، بارش برف و باران استان را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۸۲۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 23 February 2020

محمد امیدفر، روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: این سامانه بارشی کلیه نواحی به ویژه جنوب استان را دربر می گیرد و فعالیت آن تا اوایل روز چهارشنبه ادامه داشته و موجب مه گرفتگی و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در سطح استان می شود.

وی اظهار داشت: در پی نفوذ این سامانه احتمال آبگرفتی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و اختلال در تردد خودروها در راه های ارتباطی به ویژه گردنه ها و جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در کنار رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

امیدفر، خواستار انجام اقدامات به موقع در خصوص برف روبی و نمک پاشی راه های ارتباطی، مدیریت در توزیع و مصرف حامل های انرژی و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی شد.

وی گفت: در زمان کنونی( ۱۱ و ۱۵ دقیقه) کلیبر با ۱۱ درجه بالای صفر و هشترود با یک درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۶ درجه بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار