دانشگاه‌های استان به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ سلامتی دانشجویان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی به مدت یک هفته کلاس های خود را تعطیل کردند، به دنبال تعطیلی دانشگاه‌ها بدون اطلاع قبلی، دانشجویان مجبور به تخلیه‌ی خوابگاه‌ها شده‌ و جهت مراجعه به شهرهای خود در پایانه‌ی مسافربری تبریز حضور یافتند ولی اتوبوسی برای عزیمت به شهرشان پیدا نکردند.
کد خبر: ۸۲۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 24 February 2020

یکی از دانشجویان با انتقاد از عملکرد مسئولان دانشگاهی، اظهار کرد: مسئولان دانشگاه با تشکیل جلسه، ساعت 9 صبح امروز تمامی کلاس‌های دانشگاه تبریز را تعطیل اعلام کردند، در حالی که ما همان ساعت در کلاس‌ درس حضور داشتیم.

وی بیان کرد: بعد از اعلام تعطیلی دانشگاه به مدت یک هفته، اکثر دانشجویان برای سفر به شهرهای خود به ترمینال تبریز مراجعه کردند ولی نتوانستند برای رفتن به شهرهای خود بلیت اتوبوس تهیه کنند.

وی با انتقاد از نبود بلیت اتوبوس و قطار در پایانه‌ی مسافربری و راه آهن تبریز برای سفر به سایر شهرهای کشور، گفت: معلوم نیست این مسئولان با چه منطقی این تمهیدات را اتخاذ کردند، هیچ اتوبوس و قطاری برای بازگشت دانشجویان به شهرهایشان وجود ندارد، همه سردرگم شدیم.

وی ادامه داد: حدود دو ساعتی می‌شود که در ترمینال تبریز سرگردان و علاف مانده‌ایم هیچ اتوبوسی وجود ندارد، برخی خودروهای شخصی و دربست هم برای انتقال مسافر به تهران، 250 هزار تومان دریافت کردند، دانشجویان چگونه چنین هزینه‌ی هنگفت را پرداخت کنند؟

یکی دیگر از دانشجویان با بیان این‌که حدود دو ساعتی می‌شود که در ترمینال تبریز منتظر تهیه‌ی بلیت اتوبوس هستیم، گفت: هیچ اتوبوسی در این ترمینال برای انتقال دانشجویان به شهرهای خود وجود ندارد، اکنون نیز به امید تهیه‌ی بلیت اتوبوس منتظر هستیم.

یکی دیگر از دانشجویان که قصد بازگشت به شهر بناب را دارد، در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از نبود بلیت اتوبوس در ترمینال تبریز، اظهار کرد: با تخلیه‌ی خوابگاه دانشگاه، از ساعات اولیه‌ی صبح جهت برگشت به شهرمان به ترمینال مراجعه کردیم پس از تهیه‌ی بلیت اکنون چهار ساعتی می‌شود که اینجا منتظر اتوبوس هستیم.

وی ادامه داد: دانشجویانی که مقصدشان شهرهای نزدیک بود، تا حدودی موفق به تهیه بلیت اتوبوس شدند ولی دانشجویان اهل شیراز، همدان و تهران هنوز موفق به تهیه‌ی بلیت اتوبوس نشده‌اند.

یکی دیگر از دانشجویان  بیان کرد: با توجه به لغو یکی از کلاس‌های درس، از شب گذشته برای برگشت دو روزه به شهرم، بلیت اتوبوس را به طور اینترنتی تهیه کردم ولی شماره‌ی سریال آن از طریق پیامک ارسال نشد، امروز نیز به دلیل نبود شماره سریال بلیت، هنوز نتوانسته‌ام سوار اتوبوس شوم.

وی ادامه داد: هیچ اطلاع قبلی از لغو کلاس‌های درس و تعطیلی دانشگاه نداشتیم، صبح امروز با اعلام مسئولین دانشگاهی، از تعطیلی دانشگاه به مدت یک هفته باخبر شدیم.

یکی دیگر از دانشجویان ، اظهار کرد: ساعت 8 صبح امروز کلاسمان برگزار بود ولی ساعت 9 و نیم به محض اتمام کلاس، حراست دانشگاه از طریق بلندگو لغو تمامی کلاس‌های دانشگاه را اعلام کرد.

وی افزود: مسئولان دانشگاه بدون اطلاع قبلی، دانشگاه را به مدت یک هفته تعطیل اعلام کردند و این اقدام باعث تخلیه‌ی خوابگاه‌ها و سردرگمی دانشجویان در ترمینال تبریز شده است.

وی با بیان این‌که هنوز موفق به تهیه‌ی بلیت اتوبوس نشده‌ایم، گفت: متاسفانه اتوبوس‌ها مسافران بین راهی را نمی پذیرند، برای سفر به ابهر مجبور به تهیه بلیت تهران هستم با این حال بعد از دو ساعت علافی هنوز موفق به خرید بلیت اتوبوس نشده‌ام.

دانشجویان از طریق خط جدید به شهرهای خود منتقل می‌شوند

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ، با بیان این‌که اکثر اتوبوس‌های برون استانی و تهران ترمینال تبریز بعد از ساعت 18 حرکت می‌کنند، اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که قصد سفر به خارج از استان را دارند از ساعت 18 تا ساعت یک بامداد شروع به حرکت می‌کنند.

اروجعلی علیزاده افزود: اکنون کمبود اتوبوس در ترمینال تبریز وجود ندارد و این مشکل نیز به دلیل زمان حرکت اتوبوس‌ها ایجاد شده بود، چرا که رانندگان در ساعات قبل از ظهر در حال استراحت بوده و حدود 80 درصد اتوبوس‌های تهران نیز بعد از ساعت 18 و 19 حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: حدود 700 اتوبوس در ترمینال تبریز مختص سفرهای خارج استانی است و در حال حاضر نیز هیچ کمبود اتوبوسی برای انتقال دانشجویان وجود ندارد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان ادامه داد: دانشجویان عزیز ابتدا باید با شماره‌ی 141 تماس می‌گرفتند تا هماهنگی‌های لازم برای مراجعه‌ی دانشجویان به ترمینال انجام می‌شد.

وی از راه اندازی خط جدید اتوبوس در ترمینال تبریز برای انتقال دانشجویان دانشگاه‌های تبریز به شهرهای خود، خبر داد و گفت: از ساعت دو نیم ظهر، انتقال دانشجویان عزیز از طریق خط جدید اتوبوس‌ به شهرهای خود آغاز شده است و هیچ مشکلی در تردد اتوبوس‌های ترمینال وجود ندارد.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان نیز در خصوص شایعه نبود بلیط در راه‌آهن، گفت: خوشبختانه با وجود تعداد کم بلیط برای امروز هیچ مسافری بخاطر کمبود بلیط در راه‌آهن معطل نمانده است.

شاپور ارصلانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شایعه نبود بلیت در ایستگاه راه آهن تبریز، اظهار کرد: با توجه به این‌که بلیت‌های راه آهن پیش فروش می‌شود، از این رو نبود بلیت برای افرادی که به صورت لحظه‌ای درخواست می‌کنند، طبیعی است، چراکه مسافران قطار از روزها و هفته ها قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: معمولا افرادی که لحظه‌ای برای سفر تصمیم می‌گیرند، با مشکل کبود بلیت مواجه می‌شوند.

وی در خصوص اقدامات اداره راه‌آهن در خصوص ویروس کرونا خاطرنشان کرد: اداره کل راه‌آهن آذربایجان، تمهیدات ایمنی و کنترل‌های بازرسی طبق دستورالعمل ارسالی انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان ادامه داد: کلیه سالن‌ها، سرویس‌های بهداشتی و داخل قطار ضدعفونی شده و همچنین پرسنلی که با مسافرین در ارتباط هستند نیز از وسایل بهداشتی و ضد عفونی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: برای امروز در ایستگاه راه آهن تبریز، به تعداد اندک بلیت موجود است، اما فردا تعداد بلیت زیادی جهت رزرو موجود خواهد بود، چرا که تعداد بلیت‌های استردادی نیز بالا رفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار