محمد صالحی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ضدعفونی بقاع و تهیه امکانات بهداشتی در حال انجام است و تا اطلاع ثانوی از برپایی اعیاد، جشن‌ها و نمایشگاه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اجتناب می‌کنیم.
کد خبر: ۸۲۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 27 February 2020

محمد صالحی در خصوص اقدامات مقابله‌ای با شیوع بیماری کرونا در بقاع متبرکه سطح استان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ضدعفونی بقاع به صورت روزانه انجام می‌شود و توصیه می‌کنیم زائرین از لمس ضریح و بوسیدن آن اجتناب کنند.

 وی افزود: ضدعفونی هر روز و در چند نوبت انجام می‌شود همچنین لوازم بهداشتی مثل ماسک و دستکش را در اختیار بقاع متبرکه قرار می‌دهیم و توزیع نذورات در بقاع نیز ممنوع شده است.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه‌ها شامل جلسات، همایش وجشن‌ها را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردیم، متذکر شد: آزمون قرآن و عترت که بنا بود روز ۹ اسفند به صورت کشوری و با مشارکت ارشاد برگزار شود که حدود ۴۰۰ شرکت کننده داشت به زمان دیگری موکول شد.

 وی با تاکید بر اینکه ما نیز مانند سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها در امر اطلاع رسانی و مقابله با شیوع این بیماری اقدام کرده ایم خاطر نشان کرد: با وجود اینکه تهیه لوازمی مثل ماسک و دستکش با زحمت همراه بود تا آنجا که توانستیم تهیه کردیم و به صورت رایگان در اختیار بقاع متبرکه و زائرین قرار می‌دهیم.

 صالحی تعداد بقاع متبرکه در سطح استان کرمانشاه را ۶۵ و در شهرستان کرمانشاه با احتساب بیستون ۱۴ بقعه عنوان کرد و گفت: مسئولیت فراهم کردن امکانات بهداشتی بقاع بر عهده اوقاف است و از برگزاری اجتماعاتی که خطر شیوع را افزایش می‌دهد اجتناب می‌کنیم.

وی در خصوص برپایی مراسم در روز ولادت امام علی (ع) و گرامیداشت روز پدر بیان داشت: تا این روز مبارک ۱۳ روز فرصت داریم و از حالا نمی‌شود تصمیم قطعی گرفت، اما ما در این روز علاوه بر اجتماعات آذین بندی و یکسری برنامه‌ها جانبی داریم که قطعا انجام می‌شود. در خصوص اجتماعات ۲ هزار نفری در صحن‌ها طبعا تجدید نظر می‌کنیم.

صالحی در پایان تاکید کرد: امکانات بهداشتی و ضدعفونی بقاع نه تنها در شهرستان کرمانشاه بلکه در هر ۶۵ بقعه سطح استان انجام می‌شود.

 

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار