سامره حاصلی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل انجمن تالاسمی استان کرمانشاه گفت:بیماران تالاسمی نیازمند همیشگی دریافت خون هستند که متاسفانه با توجه به شیوع ویورس کرونا امکان کاهش ذخایر خون در استان وجود دارد.
کد خبر: ۸۲۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 27 February 2020

سامره حاصلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ۳۰۳ بیمار تالاسمی در استان کرمانشاه تحت درمان هستند. این بیماران در ماه یک الی دو مرتبه نیازمند دریافت حداقل یک و حداکثر ۴ کیسه خون میباشند.

وی در ادامه افزود: مرکز جامع بیماران خاص بوستان، تنها مرکز درمانی تخصصی تالاسمی در استان است. و خوشبختانه تاکنون با اهدای زندگی از سوی اهداکنندگان و همت سازمان انتقال خون استان در ارائه خدمات رسانی به بیماران استان مشکلی نداشته است.

مدیر عامل انجمن تالاسمی استان کرمانشاه تصریح کرد:با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و مراجعه بیشتر بیماران بخاطر تعطیلات نوروز بنابر آمار سال های گذشته، پیش بینی میشود به دلیل ورود ویروس کرونا ، میزان اهدا خون کاهش یافته و بیماران با مشکل مواجه شوند.

حاصلی در خصوص مراقبت های این بیماران برای جلو گیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت : بیماران تالاسمی جزو گروه های در معرض خطر هستند سعی کنند حتی الامکان در منزل بمانند، (جز در موارد ضروری نظیر تزریق خون آن هم با رعایت تمامی نکات بهداشتی و پیشگیرانه ) و از حضور در مکان های عمومی و پرتردد اجتناب کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون استان ذخایر خون به خاطر شرایط فعلی روبه کاهش است و پیش بینی میشود در روز های آینده این بیماران به ویژه افراد دارای گروه خون منفی با مشکل مواجه خواهند شد از همشهریان تقاضامندیم مانند همیشه بیماران تالاسمی استان را یاری نمایند و در ساعات اعلام شده توسط سازمان انتقال خون برای اهدای خون مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار