معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تامین روزانه ماسک مورد نیاز استان گفت: عرضه ماسک فقط در مراکز درمانی و برای افرادی است که علائم شدید داشته و نیاز به ماسک داشته باشند.
کد خبر: ۸۲۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 27 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر قباد محمدی ، با اشاره به افزایش عجیب تقاضا برای ماسک در بازار، گفت: با ورود ویروس کرونا به کشور تقاضا برای ماسک به یکباره افزایش چشمگیری پیدا کرد و این در حالی است که استفاده از این محصول برای عامه مردم کاربرد چندانی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد.

وی افزود: استفاده از ماسک تنها برای افرادی که دچار علائم شدید سرفه، تنگی نفس و درد قفسه سینه بوده و به نوعی مشکوک به بیماری کرونا محسوب می‌شوند، توصیه می‌شود و مابقی افراد عادی نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

محمدی تصریح کرد: این افراد هم باید بدانند که ماسک بعد از مدت دو ساعت استفاده عملا به منشا آلودگی تبدیل می شود و باید این ماسک را حتما سوزانده و از ماسک جدید استفاده کنند.

وی افزود: در کنار این افراد، استفاده از ماسک برای پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که با بیماران مبتلا به صورت مستقیم ارتباط دارند توصیه می شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: افراد عادی برای پیشگیری تنها باید فاصله یک متری با افرادی که علائم آنفلوآنزا دارند را رعایت کرده و از طرفی حتما بصورت مرتب در طول روز دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

محمدی با اشاره به تامین 400 هزار ماسک در استان گفت: در حال حاضر روزانه 20 هزار ماسک در سطح مراکز درمانی و 10 هزار ماسک در سطح مراکز بهداشتی توزیع می شود که این تعداد ماسک عملا مصرف بیش از 10 روز استان است.

وی در خصوص تامین ماسک برای افرادی که نیاز دارند نیز گفت: تامین ماسک برای این افراد با مراجعه به مراکز درمانی و تشخیص پزشک صورت می گیرد و بصورت روزانه تامین ماسک مورد نیاز استان انجام می شود و مشکلی در این زمینه نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار