رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالوس گفت که برابر مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، وجوه دریافتی بابت رزرو مراکز اقامتی ، پذیرایی ، خدماتی و گردشگری این شهرستان به مسافران بازگردانده می‌شود.
کد خبر: ۸۲۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 27 February 2020

قرارگاه پدافند زیستی مازندران هفته جاری با برگزاری نشست های مختلف از فرمانداران این استان خواسته تا اقدامات مقابله ای برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را در حوزه استحفاظی انجام دهند که یکی از مهم ترین تصمیمات آن تعطیلی مدارس ، دانشگاهها ، مراکز آموزش عالی ، پیشگیری از برگزاری جشن ها در تالار ها و حتی منع پذیرش مسافران در این شرائط حساس در این منطقه بوده است.

مهدی اسحاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در پی این دستورالعمل در روز گذشته و امروز در بازدید از تمامی مراکز اقامتی ، پذیرایی ، خدماتی و حتی تاسیسات گردشگری از فعالان این مراکز خواسته شده تحت هیچ شرائطی در این زمان بحرانی اقدام به پذیرش مسافر نکنند ضمن آنکه وجوه دریافتی بابت رزرو را نیز به مسافران پس دهند.

وی اظهار داشت : هم اکنون کارشناسان این نهاد به علت حساسیت و اهمیت این موضوع به طور پیوسته از این مراکز اقامتی گردشگری بازدید می کنند و درصورت مشاهده هرگونه اقدامات خلاف این دستورالعمل مانند برگزاری همایش ، جشن های شادی و یا پذیرش مسافر برابر قانون با آنها برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چالوس یکی از مکان های گردشگری پرطرفدار ، مجموعه شهرک گردشگری ، تفریحی و توریستی نمک آبرود نام برد و گفت که مدیریت این مجموعه نیز تا پیش از ارسال این دستورالعمل امروز اقدام به تعطیلی این مجموعه کرده و حتی از طریق ابزارهای رسانه ای مانند تلگرام به شهروندان و مسافران اطلاع داده که تا اطلاع ثانوی این مجموعه از پذیرش مسافر و گردشگران معذور است.

شهرستان چالوس با برخورداری از ۱۹ واحد اقامتی ، ۷۰ مرکز پذیرایی ، هشت دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و نیز هفت واحد بوم گردی در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگراست .

ورورد ویروس کرونا به ایران که از حدود ۱۰ روز پیش به صورت رسمی اعلام شد، اواخر هفته گذشته در استان مازندران نیز موارد مشکوکی بر جای گذاشت که بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران آزمایش کرونای سه نفر در مازندران مثبت است.

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار