بیمارستان سوختگی "گلستان" کرمانشاه حالا حدود حدود یک هفته است که به بیمارستان ویژه نگهداری بیماران مبتلا به "کرونا" تغییر کاربری داده و بیماران مشکوک به کرونا به این بیمارستان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۲۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 27 February 2020

 به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر سیاوش وزیری رییس این بیمارستان با اشاره به ظرفیت 50 تختخوابی این بیمارستان، گفت: هم اکنون 18 بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به حجم بالای مراجعات روزانه به این بیمارستان، گفت: روزانه بیش از 100 نفر به این مرکز مراجعه سرپایی دارند، اما تنها از افرادی که علائم شدید و مشابه کرونا داشته باشند تست گرفته می‌شود.

وزیری خاطرنشان کرد: لزوما هر سرفه و تب و تنگی نفسی نشانه کرونا نیست و افرادی مشکوک به کرونا هستند که در کنار این علائم، سابقه سفر به مناطق آلوده به کرونا را داشته و یا با فردی که مبتلا به کرونا بوده، تماس داشته‌اند.

وزیری با بیان اینکه ظرف چند روز گذشته آزمایش افراد مشکوک به کرونا به تهران ارسال شده، گفت: تاکنون یک مورد مبتلا به کرونا در استان تایید شده است.

وی با بیان اینکه از این پس کرمانشاه نیز به عنوان قطب تشخیص کرونا در کشور فعالیت می‌کند، گفت: کیت‌های تشخیصی به استان داده شده و از این پس نمونه ها به تهران ارسال نشده و در همین کرمانشاه کار تشخیص مبتلایان به کرونا انجام می‌شود.

رییس بیمارستان گلستان با بیان اینکه همه مراجعه کنندگان به این بیمارستان از استان کرمانشاه هستند، گفت: تاکنون مراجعه خارج از استان نداشته ایم و اگر هم افراد از دیگر استانها مراجعه کنند، محدودیتی در پذیرش آنها نداریم.

وزیری با بیان اینکه نیازی نیست تمام افراد با علائم آنفلوآنزا به این بیمارستان مراجعه کنند، اظهار کرد: افرادی که علائم مشابه آنفلوآنزا دارند بهتر است ابتدا باید به مراکز درمانی و بهداشتی و کلینیک‌ها مراجعه کرده و در صورت تشخیص پزشک، افرادی که مشکوک به کرونا هستند به بیمارستان گلستان ارجاع شده و در اینجا تست کرونا از آنها گرفته می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار