جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: همزمان با ورود بیماری کرونا به کشور و برای پیشگیری از شیوع این بیماری، ۱۸۲ قلیان سرا پلمب و ۲۸ باشگاه ورزشی نیز تعطیل شد.
کد خبر: ۸۲۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 27 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سرهنگ جمال سلمانی در تشریح اقدامات پلیس کرمانشاه برای مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: پس از انتشار این ویروس در کشور، پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه طی پنج روز گذشته اقدامات پیشگیرانه متعددی را اجرا و از بسیاری قلیان سراها، کافی‌شاپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی بازرسی به عمل آوردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سلمانی ادامه داد: در جریان این بازرسی‌ها و پس از محرز شدن تخلفات صورت گرفته و عدم رعایت نکات بهداشتی، 182 قلیان سرا و کافی شاپ که عموما در محل تفرجگاه‌ها برپا شده بود، پلمب شد.

سلمانی همچنین با اشاره به تعطیلی 45 قلیانسرای دیگر به صورت داوطلبانه توسط متصدیان آنها، تصریح کرد: در این راستا 150 عدد قلیان نیز که می تواند عاملی برای انتشار ویروس کرونا باشد، کشف و جمع آوری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در کرمانشاه، بازدید از تعداد زیادی باشگاه ورزشی بود که در نهایت 28 باشگاه مردانه و زنانه به خاطر عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شد.

وی همچنین با اشاره به سرکشی از هشت داروخانه، گفت: در جریان بازرسی‌های صورت گرفته 472 عدد ماسک احتکار شده کشف شد.

سلمانی همچنین از پلمب یک واحد صنفی که اقدام به عرضه و فروش ماسک غیربهداشتی می کرد، خبر داد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و به منظور پیشگیری از پیش‌روی بیشتر این ویروس، به مردم توصیه می شود جشن های خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر و بنا به خواست خود مردم بسیاری از جشن های عروسی و دیگر برنامه ها در تالارهای استان لغو و به زمان دیگری موکول شد، گفت: در همین راستا آن دسته از شهروندانی که ودیعه‌ای را برای رزرو تالار پرداخت کرده اند در صورت تمایل می‌توانند همه آن را بدون هیچ کم و کاستی از صاحب تالار پس بگیرند.

سلمانی همچنین با بیان اینکه صاحبان تالارها مکلف به عودت همه مبلغ دریافتی هستند، گفت: در صورت امتناع از این کار پلیس به موضوع ورود و قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص اقدامات پلیس فتا نیز گفت: در این مدت هفت تارنمای متخلف که اقدام به انتشار شایعه در خصوص بیماری کرونا کرده بودند، بسته شدند.

وی گفت: در این رابطه پنج نفر از گردانندگان صفحات اجتماعی در فضای مجازی نیز که با شایعه پراکنی منجر به تشویش اذهان عمومی شده بودند شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند.

سلمانی همچنین از انتشار 77 هشدار سایبری در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا به منظور جلوگیری از شایعه پراکنی افراد سودجو خبر داد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار