معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به توزیع روزانه 30 هزار ماسک در سطح استان اشاره کرد و گفت: همه افراد به استفاده از ماسک نیازی ندارند.
کد خبر: ۸۲۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 27 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،قباد محمدی از تامین 400 هزار ماسک در استان خبر داد و اظهار داشت: همه افراد نیاز به استفاده از ماسک ندارند.

وی به توزیع روزانه 30 هزار ماسک از این تعداد در سطح استان اشاره و بیان کرد: 20 هزار ماسک از این تعداد در سطح مراکز درمانی و 10 هزار ماسک در سطح مراکز بهداشتی برای افرادی با علائم شدید تنفسی با تشخیص پزشک، توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: استفاده از ماسک برای افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی با علایم تنفسی هستند و یا کسانی که از این افراد پرستاری می‌کنند و همچنین برای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که با بیماران مبتلا به صورت مستقیم ارتباط دارند توصیه می‌شود.

وی با تاکید با فاصله یک‌متری از بیماران مبتلا به علایم تنفسی (نظیر سرفه و عطسه) و شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب گرم و صابون، تصریح کرد: تصور مردم در راستای استفاده از ماسک در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس، تقاضا را به یک‌باره بالا برده درحالی این ماسک بعد از 2 ساعت استفاده خود منشا آلودگی می‌شود و باید تعویض شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار