به مناسبت سال جهش تولید طرح توسعه کشت چغندر قند در خارج از در اذربایجان غربی و در خارج ار حوزه دریاچه ارومیه اجرا می شود.
کد خبر: ۸۳۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ 24 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خوی گفت: در سال جهش تولید افزایش تولید در بخش کشاورزی با اولویت توسعه کشت چغندر قند در استان اجرایی می شود.


وی با بیان اینکه این طرح در خارج از حوزه دریاچه ارومیه و عمدتا در سمال استان اجرا می شود افزود: در اجرای این طرح امسال سطح زیر کشت چغندر قند با 13 هزار هکتار افزایش به 39 هزار هکتار خواهد رسید.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تاکنون چغندرکاران در سطح 27 هزار و 500 هکتار برای کشت چغندرقند با کارخانجات استان قرارداد بسته اند که این مقدار 5 هزار و 100 هکتار کشت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 3 برابر بیشتر است.

 

جلیلی از افزایش بیش از50 درصدی قیمت تضمینی خرید چغندر از کشاورزان در سال زراعی جاری خبرداد و گفت: با تصویب دولت امسال چغندر از چغندرکاران با نرخ تضمینی کیلویی 652 تومان خریداری خواهد شد که نسبت به رقم 423 تومان پارسال نزدیک به 53 درصد افزایش دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش عملکرد در سطح را از مهمترین راهکاری افزایش تولید چغندر در حوزه دریاچه ارومیه با بهره گیری از نظر کارشناسان کشاورزی در سالجاری اعلام کرد.

 

جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاوری استان در سفر به خوی ضمن بازدید از مزارع نمایشی کشت چغندر در این شهرستان در نشست مشترک با مسئولان جهاد کشاورزی و کارخانه قند خوی راههای توسعه کشت این محصول در شمال استان را بررسی کردند .

 

آذربایجان غربی بعلت برخورداری از آب و خاک مناسب و استفاده از بذور تک جوانه و پر محصول و داشتن 5 کارخانه قند ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندواب و نقده همواره در تولید چغندر قند و شکر در کشور در جایگاه برتری قرار داشته و یکی از قطب های مهم تولید چغند قند در کشور بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار