معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌های استان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل بوده و تجمع مردم در این اماکن ممنوع است.
کد خبر: ۸۳۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 29 March 2020

علیار راستگو افزود: این اقدام در راستای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا و رعایت فاصله اجتماعی اجرای می شود و در این روزها که اغلب مردم بر حسب عادت به سیزده بدر و بیرون می روند و در دامنه کوه ها، بوستان ها و پارک ها اطراق می کنند، امسال تجمع مردم در این اماکن برای پیشگیری از احتمال انتقال ویروس کرونا ممنوع است.

وی با اشاره به اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از روز پنجشنبه تا ۱۵ فروردین در سطح کشور و به تبع آن در این استان، اظهار داشت: این طرح در صورت تصویب ستاد ملی کرونا قابل تمدید بوده و در این طرح محدودیت ها و ممنوعیت های بسیار جدی و با اعمال قوانین و مقررات پیش بینی شده است.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عمده این طرح دارای ۳ هدف کلی است که یکی از آن ها محدودیت و ممنوعیت تردد جاده ای بوده و هدف از آن جلوگیری از ورود افراد غیربومی به شهرهاست تا زنجیره انتقال ویروس کرونا به داخل شهرها قطع شود.

راستگو، ادامه داد: شهروندان داخل استان که در مسافرت هستند هر چه زودتر و تا پایان امروز به محل سکونت خود برگردند تا دچار مشکل نشود چراکه توسط پلیس برای این افراد اعمال قانون خواهد شد.

وی یادآوری کرد: هم استانی هایی که در خارج از استان و در استان های دوردست هستند و احتمالا تا ۱۲ امشب نمی توانند برسند پلیس فقط به آنها اجازه عبور از کنارگذرگاه‌ها، آزادراه‌ها و کمربندی ها خواهد داد و به هیچ عنوان در طول مسیر و تا رسیدن به مقصد اجازه ورود به داخل شهرها را نمی دهد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در این طرح پلیس برای افرادی که مبادرت به مسافرت خارج از شهر خود کنند علاوه بر جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی، خودرو آن ها را یک ماه توقف خواهد کرد.

راستگو، با بیان اینکه مردم در اجرای این طرح همکاری کنند تا این طرح برای حفظ سلامتی خودشان و دیگران اجرا شود، افزود: در این راستا یک تیم اداری در ورودی شهرها مستقر شده و تشخیص می دهد که چه کسی بومی و چه کسی غیربومی است و ملاک تشخیص نیز کد ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه است.

وی موضوع دیگر این طرح را اصناف و صنوف اعلام کرد و گفت: اصنافی صرفا در اجرای این طرح می‌تواند فعالیت کند که کالاهای اساسی مردم را عرضه می‌کند که از جمله شامل سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز و فروشگاه های عرضه پروتئین، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها و سبزی‌فروشی هاست.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: این طرح از سوی فرمانداری و اتحادیه‌ها به اصناف اطلاع رسانی و اعلام شده و فعالیت بقیه اصناف ممنوع بوده و نمی توانند فعالیت کنند و چنانچه فعالیت کنند این کار آنان تخلف بوده و مغازه آن ها به مدت یک ماه پلمب می شود.

راستگو دسته بعدی مورد بحث در این طرح را مشاغل اداری و ادارات دولتی به ایرنا اعلام کرد و ادامه داد: در این طرح مراکز درمانی و بیمارستانی، دستگاه‌های امدادرسان و خدمات‌رسان، دستگاه‌های نظامی انتظامی و امنیتی و دستگاه‌های اداری با یک سوم کارکنان فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دو سوم پرسنل ادارات در محل اداره حاضر نخواهند شد و به صورت دورکاری به وظایف خود عمل خواهند کرد از مردم خواست تا برای سلامتی خود، دیگران، همسایه ها و هموطنانشان و جلوگیری از اعمال هزینه‌ بیماری کرونا بر دوش نظام جمهوری و دولت حتما در منزل بمانند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار