معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش این معاونت در راستای ساخت واکسن کرونا از کنترل این بیماری در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 03 April 2020

  سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در صفحه شخصی خود با تشکر از تلاشهای شرکت‌های دانش‌بنیان، محققین و استارت‌آپ‌ها برای تهیه اقلام مرتبط با بیماری کرونا نوشت:

«تولید دستگاه‌های تولید ماسک، مواد ضدعفونی و تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق‌های icu، سی‌تی اسکن و تولید انبوه کیت‌های تشخیصی در دستور کار این معاونت بوده و تلاش‌های بسیاری برای تهیه واکسن و دارو در حال انجام است.

تنها سه گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می‌کنند و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است. حال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بیماری تحت کنترل درآمده است و این موضوع به‌دست نیامده است مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت‌های آنها از فرزندانشان در کادر درمانی و تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش انبوه محققین در دانشگاه‌ها.

حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است و همواره تا ابد همراه مردمان دنیا خواهد بود. پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس‌های دیگر به‌همراه بشریت خواهد بود. قطعاً بسیاری از اصول زندگی مردم دنیا در آینده تغییر خواهد کرد. روش‌های آموزش، تفریح و یا خرید و بسیاری از عادات روزانه تحت تأثیر این ویروس تغییر می‌کند.

کسب‌وکارهای جدید متولد می‌شوند و ظهور می‌یابند و برخی از بین خواهند رفت. فرصت‌های بسیاری پیش‌ِروی جوانانی است که ایده‌های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همراه کرونا دارند و باید از این فرصت پیش‌آمده امیدوارانه به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. زندگی می‌گذرد ولی با قوانین و مقررات جدید.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار