ایرج شهین باهر:
شهردار تبریز از تکمیل صفه مقبره الشعرا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: شهرداری تبریز در پروژه مقبره الشعرا فراتر از وظایف خود عمل می کند.
کد خبر: ۸۴۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 05 May 2020
تکمیل صفه مقبرالشعرا تا پایان سالبه گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر در بازدید از پروژه مقبره الشعرا و ارزیابی پیشرفت این پروژه، اظهار کرد: مقبره الشعرا از جمله پروژه های شهرداری منطقه ۱۰ است که پیگیر هستیم تا صفه این مجموعه را تا پایان سال تکمیل کنیم.

او ادامه داد: همانطور که همه می دانند، مقبره الشعرا پروژه شهرداری نیست و شهرداری تبریز بخاطر اینکه این محل، یک فضای تاریخی و گردشگری است به موضوع ورود کرده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه پیگیر کمک های دولتی برای تامین بخشی از هزینه های پروژه مقبره الشعرا است، عنوان کرد: برنامه ریزی این است که اگر تامین اعتبار از سوی دولت به موقع انجام شود، تا پایان سال، صفه مقبره الشعرا را تکمیل می کنیم و حداکثر تا یک ماه، از حد شمال دیواره ها برداشته شده و مجموعه برای بازدید عموم آماده می شود.

او افزود: در کنار المان مقبره الشعرا، بخشی از مجموعه موزه هنر و کافه هنر مقبره الشعرا آماده بهره برداری است. موزه استاد حسینی تقریبا تکمیل شده و در کنار آن، بخش های دیگر را حداکثر تا سه ماه جمع بندی می کنیم تا به نوعی قسمتی از فضای مقبره الشعرا را برای بازدید عموم آماده کنیم.

ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه در پروژه مقبره الشعرا، شهرداری تبریز فراتر از وظایف قانونی خود عمل می کند، گفت: به رغم اینکه در قانون، مدیریت واحد شهری عملا اتفاق نیفتاده است اما وقتی میهمان و مسافر به تبریز می آید و مقبره الشعرا را با این وضعیت می بیند، همه ما ناراحت می شویم به همین دلیل شهرداری پا پیش گذاشته تا این مشکل را حل کند.

او ادامه داد: اگر منتظر اعتبارات دولتی باشیم، شاید ۱۰ ها سال طول بکشد تا این پروژه جمع بندی شود و از این رو شهرداری به این پروژه ورود کرده تا در سریع ترین زمان جمع بندی کند و مقبره الشعرای تبریز که به نوعی نماد و معرف تبریز است و تمامی گردشگران در تبریز حتما از اینجا بازدید می کنند، در سریع ترین زمان برای بازدید آماده شود.

شهردار تبریز یادآور شد: خادمان مردم در شهرداری تبریز در کنار ۳۰۰ وظیفه ای که قانون برای آنها تعریف کرده و انجام می دهد، در چنین وضعیت اقتصادی کشور و در شرایطی که درآمد شهرداری کم است و بدهی هایی از قبل دارد، به لطف خدا و بخاطر رضایت مردم و و طبق مسئولیت پذیری که دارد، این پروژه ها را نیز اجرا می کند.

او افزود: این تلاش ها به دلیل این است که فضای تبریز برای گردشگری فراهم شود. مباحث اقتصادی شهر برای ما مهم است و تا زمانی که اقتصاد شهر رشد نکرده، نه شهرداری موفق است نه مدیران شهری و بر این اساس همه ما تلاش می کنیم که وضعیت اقتصادی شهر و استان ما بهتر شود و رفاه و آسایش در شهرمان ارتقا یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار