دستورالعمل بازگشایی اماکن و باشگاه‌های ورزشی آذربایجان شرقی صادر شد.
کد خبر: ۸۵۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 18 May 2020

به گزارش تابناک تبریز،با توجه به شرایط همه­ گیری کووید 19 و دستورالعمل های صادره از ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد مقابله با کرونا در ورزش، اکنون با عنایت به کنترل همه­ گیری کووید 19 در کشور و دستورالعمل شماره 209/ص/248/99 تاریخ 24/2/1399 فدراسیون پزشکی ورزشی ، نحوه بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری فعالیت های مربوطه بشرح زیر جهت اجراء در استان آذربایجان شرقی تدوین و برای اجرا اعلام می‌شود.

کلیه ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، بخش‌ها و هیئت‌های ورزشی در سراسر استان، باشگاه‌های ورزشی و سایر نهادهای فعال در حوزه ورزش مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمات اتخاذ شده مراجع ذیصلاح در این زمینه بوده و نسبت به اجرای تکالیف ابلاغی در سطح استان، شهرستان و بخش‌ها مسئول خواهند بود.

با توجه به ضرورت رعایت نکات ایمنی بهداشتی از سرگیری کلیه فعالیت های ورزشی منوط به اخذ مجوز و کد بهداشتی از وزارت بهداشت و نصب شماره مجوز در محل فعالیت خواهد بود. (این شامل باشگاه های ورزشی ، اماکن ورزشی ، هیئت های ورزشی و ... می باشد).

رعایت فاصله فیزیکی دو متر بین هر ورزشکار الزامی بوده و به ازای هر 100 متر مربع شش نفر می‌توانند به طور همزمان فعالیت ورزشی داشته باشند. جلوگیری از تجمع افراد و توجه به تهویه منفی (خروج هوا از سالن با هواکش) مورد تاکید می باشد.

در استخرها و جکوزی ها، کلرسنجی به طور مرتب هر دو ساعت یک بار انجام گردد. کنترل و غربالگری مراجعین در بخش پذیرش وجود داشته باشد . پذیرش تعداد متناسب ورزشکار و حفظ فاصله فیزیکی در زمان ورزش، استفاده از استخر و جکوزی ضروری خواهد بود.

استفاده از سونای بخار به خاطر رطوبت بالا و دمای زیر 50 درجه سانتیگراد ممنوع می‌باشد.

ارائه خدمات ماساژ ورزشی تا صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش ممنوع هستند.

در بوفه و کافی‌شاپ از ارائه غذا و نوشیدنی به صورت باز خودداری شده و فقط آب و یا نوشیدنی بسته بندی شده با رعایت کلیه نکات بهداشتی ارائه گردد.

از دریافت و پرداخت پول نقد خودداری شود.

همه پرسنل اعم از مدیران ، مربیان ، کارکنان اداری ، پذیرش و نیروهای خدماتی باید توسط هیئت های پزشکی ورزشی به صورت غیرحضوری در زمینه نکات بهداشتی مربوطه آموزش دیده و گواهی دریافت کنند.

برای کلیه کلاس های آموزشی تئوری ، کنگره ها و همایش ها تا اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار گردید. در صورت برگزاری تجمعات و کلاس ها و مجامع رعایت فاصله دو متری ، کنترل شرکت کنندگان ، ضدعفونی و رعایت اصول بهداشتی محل برگزاری و ارائه پکیج بهداشتی شامل دستکش و ماسک الزامی خواهد بود.

انجام ورزش های برخوردی و رزمی تا کنترل کامل همه ­گیری ممنوع می باشد.

در همه مراسم‌ها و ورزش های همگانی، دانش آموزی، روستایی و عشایری در فضای آزاد ، پارک‌ها ، پیاده‌روی ، دویدن، راهپیمایی و کوهپیمایی رعایت حداقل فاصله دو متری با یکدیگر و انجام ورزش های همگانی در داخل سالن‌ها و باشگاه‌ها منوط به حفظ فاصله گذاری و کنترل و ضدعفونی وسایل و تجهیزات و مکان های مورد استفاده می‌باشد.

برگزاری مسابقات با کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی، رعایت الزامات و تمهیدات بهداشتی و بدون حضور تماشاگر بلامانع می باشد. در صورت حضور تماشاگر حفظ فاصله دو متری بین تماشاگران ، غربالگری و
تب سنجی ورزشکاران و تماشاچیان در بدو ورود و جلوگیری از تجمع افراد در مکان های مختلف الزامی
می باشد.

لازم است تمامی افراد با کارت بیمه ورزشی معتبر در فعالیت های ورزشی حضور داشته باشند.

تمامی باشگاه‌ها ، استخرها و اماکن ورزشی‌، هیئت های ورزشی تا ارائه نرخ های جدید (که به زودی ارائه خواهد شد) لازم است طبق اشل سال 1398 ورودی، شهریه و ... به صورت غیرنقدی دریافت نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، لازم است ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها با همکاری هیئت های پزشکی ورزشی نسبت به بازدید دوره‌ای و مرتب از اماکن ورزشی تحت پوشش خود اقدام و در صورت عدم تطبیق با الزامات اعلام شده فوراً و با هماهنگی اداره کل نسبت به تعطیلی باشگاه یا مکان ورزشی مورد نظر اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار