برای سفر تابستانه در ایران گزینه‌های زیادی دارید اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک سفر لذت‌بخش به منطقه‌ای که به شهر اولین‌ها شناخته می‌شود، تبریز است. به تبریز شهر اولین‌ها گفته می‌شود چون اولین چاپخانه، اولین دانشگاه و شهرک دانشگاهی، اولین چاپ اسکناس، اولین شهرداری و شهربانی و اولین مدرسه ناشنوایان در این شهر ساخته شده است. تبریز یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ایران است که انتخاب بسیار مناسبی برای سفر تابستانی‌ست.
کد خبر: ۸۵۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 18 May 2020

برای سفر تابستانه در ایران گزینه‌های زیادی دارید اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک سفر لذت‌بخش به منطقه‌ای که به شهر اولین‌ها شناخته می‌شود، تبریز است. به تبریز شهر اولین‌ها گفته می‌شود چون اولین چاپخانه، اولین دانشگاه و شهرک دانشگاهی، اولین چاپ اسکناس، اولین شهرداری و شهربانی و اولین مدرسه ناشنوایان در این شهر ساخته شده است. تبریز یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ایران است که انتخاب بسیار مناسبی برای سفر تابستانی‌ست. از طرفی با خرید بلیط قطار و رزرو هتل تبریز از علی بابا می‌توانید این سفر را با قطار آغاز کنید و به راحتی به این شهر زیبا برسید. از آنجایی که تبریز زمستان‌های سرد و پربرفی دارد، بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل تابستان است که هوا خنک و دلپذیر شده و شهر سرزنده و پر از جنب و جوش است. با سفر به این شهر زیبا که نظم خاص خودش را دارد یک سفر تابستانی خاطره‌انگیز را رقم می‌زنید. برای شروع می‌توانید بلیط قطار تهران به تبریز را به صورت اینترنتی رزرو کنید و برای سفری دلچسب برنامه‌ریزی کنید.

مسیر ریلی تهران به تبریز یکی از قدیمی‌ترین خطوط ریلی ایران است و در این مسیر از شهرهای کرج، آبیک، قزوین، تاکستان، خرمدره، سلطانیه، زنجان، هشترود، مراغه، بناب و عجب‌شیر عبور خواهید کرد تا به شهر تاریخی و زیبای تبریز برسید. برای خرید بلیط تهران به تبریز می‌توانید به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش اینترنتی بلیط سر بزنید و از قیمت بلیط و امکانات قطار هم با خبر شوید.

سفر به تبریز در تابستان

بزرگترین بازار سرپوشیده

با سفر به تبریز این فرصت را دارید که از بزرگترین بازار سرپوشیده جهان دیدن کنید. بازاری که یک کیلومتر مربع مساحت دارد و از قدم زدن در آن خسته نمی‌شوید. بازار تبریز 20 راسته، 35 سرا، 25 تیمچه و 11 دالان دارد و در این بازار که معماری جذابی هم دارد می‌توانید از راسته پنیرفروش‌ها دیدن کنید و با چشیدن مزه پنیرهای خوش طعم تبریزی یکی از سوغاتی‌های منحصر به فرد تبریز را تهیه کنید. این بازار در سال 1389 ثبت جهانی شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی تبریز و ایران شناخته می‌شود و نکته جالب در ارتباط با این بازار این است که در سال 1193 بر اثر زلزله با خاک یکسان شده است اما پس از مدت کوتاهی به دستور نجفقلی خان دنبلی که حاکم وقت تبریز بوده، بازسازی شده است. شما می‌توانید با خرید بلیط قطار تهران به تبریز برای سفری لذت‌بخش به این شهر تاریخی و زیبا اقدام کنید.

سفر به تبریز در تابستان

پارک ائل‌گلی

یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی در تبریز پارک زیبای ائل‌گلی‌ست که 7 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. در تبریز فضای سبز و محوطه‌های گلکاری شده به وفور دیده می‌شود اما این پارک جذابیت‌های خاص خود را دارد. یکی از زیباترین تصاویری که می‌توانید در تبریز ببینید تصویر ائل‌گلی در شب و قدم زدن در آن است. سفر در تابستان به این شهر خوش آب و هوا این فرصت را به شما می‌دهد که ساعات زیادی را در پارک تفریحی تاریخی ائل‌گلی بگذرانید و از آن لذت ببرید.

مقبره الشعرا

نام تبریز با نام یکی از بهترین شاعران معاصر، یعنی محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار همراه شده است اما به غیر از مرحوم شهریار، تبریز نام و یاد شاعران و عارفان دیگری مانند اسدی توسی، قطران تبریزی، سلمان ساوجی و ظهیرالدین فارابی را در تاریخ خود دارد. یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر تبریز سر زدن به مقبره الشعراست که مدفن 400 تن از مشاهیر ایران است و بنای یادبود آن به زیبایی طراحی و ساخته شده است.

مسجد کبود

یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر تبریز، مسجد کبود است که در خیابان امام خمینی این شهر واقع شده و قدمت آن به دوره قراقویونلوها برمی‌گردد. بنای این مسجد آجری بوده و به سبک معماری آذری با کاشیکاری‌های ظریف فیروزه‌ای بنا شده است. گنبد لاجوردی این مسجد آنقدر شهرت دارد که به لقب فیروزه اسلام شناخته شده و در سال 1310 در فهرست آثار تاریخی ملی به ثبت رسیده است. بازدید از این بنای مذهبی تاریخی می‌تواند یکی از برنامه‌های شما در سفر تابستانی به تبریز باشد. اگر تا خیابان امام خمینی آمده‌اید پیشنهاد ما این است که بازدید از ارگ علیشاه را هم در برنامه خود قرار دهید. با خرید بلیط قطار تهران به تبریز برای فصل تابستان پیش رو برنامه‌ریزی کنید و از دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر تاریخی لذت ببرید.

درباره لوکس ترین هتل های تبریز بیشتر بخوانید

خانه و موزه تاریخی مشروطه

تاریخچه رشادت‌های دو سردار معروف ایرانی به نام‌های ستارخان و باقرخان به شهر تبریز برمی‌گردد و یکی از جاذبه‌های تاریخ معاصر در این شهر خانه مشروطه است. خانه‌ای قدیمی که جلسات رسمی و مهمی در آن برگزار می‌شده و به مرور زمان به بخشی از تاریخ ایران تبدیل شده است. خانه مشروطه با زیربنای 1300 متر مربعی به سبک معماری قاجاری ساخته شده و اکنون موزه تاریخی مشروطه در آن شکل گرفته است که از وسایل سران مشروطه، مکاتبات آن‌ها، اسلحه‌های ستارخان و فرش مشروطه و اسناد تاریخی آن زمان برای بازدید عموم نگهداری می‌کند. با رزرو هتل تبریز از علی بابا سفر به شهر تاریخی و جذاب تبریز را آغاز کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار